Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fiffigt uträknat

Featured Replies

Publicerat

Fick i går meddelande från spray (dit jag ftp:ar upp min hemsida) att de lägger ner allt som har med hemsidor och webbhotell att göra, så den 20/3 dras pluggen och allt försvinner om det inte är flyttat innan dess.

Jag har redan påbörjat flytt av allt som hör till mig, så ingen katastrof på den fronten, men idag fick jag följande mail, som fick mig att höja på ögonbrynet lite:

Du har nu haft ditt abonnemang på Sprays webbpaket Large i nästan ett år. Då du har valt automatisk förnyelse på din Kontrollpanel så kommer paketet att automatiskt förnyas ytterligare 1 år.

Jag betalar årsvis den 18/3 varje år alltså, men inte f*n tänker jag betala en hel årsavgift när de släcker ner allt 2 dagar efter inbetalning :rolleyes:

Hur tänkte de när det mailet skickades ut måntro, om ens alls??

Har givetvis mailat dem och ifrågasatt detta och det ska bli intressant att se vad svaret blir :D Har också givetvis avaktiverat den automatiska förnyelsen, så att de inte drar hela årsavgiften..

Publicerat
Fick i går meddelande från spray (dit jag ftp:ar upp min hemsida) att de lägger ner allt som har med hemsidor och webbhotell att göra, så den 20/3 dras pluggen och allt försvinner om det inte är flyttat innan dess.

Jag har redan påbörjat flytt av allt som hör till mig, så ingen katastrof på den fronten, men idag fick jag följande mail, som fick mig att höja på ögonbrynet lite:

Jag betalar årsvis den 18/3 varje år alltså, men inte f*n tänker jag betala en hel årsavgift när de släcker ner allt 2 dagar efter inbetalning :lol:

Hur tänkte de när det mailet skickades ut måntro, om ens alls??

Har givetvis mailat dem och ifrågasatt detta och det ska bli intressant att se vad svaret blir :D Har också givetvis avaktiverat den automatiska förnyelsen, så att de inte drar hela årsavgiften..

Hmm, det kan inte vara så att de menar att ditt avtal förlängs.. fast med Ballou? Står ngt på spray om att de som vill fortsätta kommer få göra det med ett likvärdigt avtal med ballou och de skulle i så fall stå för själva flytten?

Annars finns det ju en herrans massa webbhotell att välja på, med varierande pris och kvalité såklart =)

Publicerat

Datavärlden är uppbyggd av ettor och nollor och det är på tok för många nollor :lol:

Publicerat
  • Författare

De som redan har betalat för nytt år, får en återbetalning ca 2 veckor efter att de stängt ner. Pengarna följer ju inte med över till ballou eller någon annan :D

Tycker det verkar väldigt osmidigt att betala fullt årspris för 2 dagar och sedan ska det återbetalas resten till mig efter två veckor. Måste gå att lösa smidigare än så..

Förmodligen har det gått ut automatiskt detta mail, utan att de ens tänkt på att det skett. Misstänker dock att lfer än jag som mailat och frågat vad som är tänkt angående detta :lol:

Publicerat
De som redan har betalat för nytt år, får en återbetalning ca 2 veckor efter att de stängt ner. Pengarna följer ju inte med över till ballou eller någon annan :D

Tycker det verkar väldigt osmidigt att betala fullt årspris för 2 dagar och sedan ska det återbetalas resten till mig efter två veckor. Måste gå att lösa smidigare än så..

Förmodligen har det gått ut automatiskt detta mail, utan att de ens tänkt på att det skett. Misstänker dock att lfer än jag som mailat och frågat vad som är tänkt angående detta :lol:

Då har det ju räntan på allas årsavgift. Det har säkert tänkt ut detta!

Precis som bankerna som tjänar pengar på någon sorts påstådd byrokrati som gör att de kan sitta på pengarna 1-3 dagar...

Publicerat
  • Författare

Ska som sagt bli intressant att få ett svar på detta, för jag har inga som helst planer på att betala hela årssumman för 2 dagar, även fast jag vet att jag får tillbaka resten sedan ;)

Som du säger, så tjänar de säkerligen lite slantar på det hela och det finns säkert många som ska betala längre innan släckningen än jag, så då har de ju tillgång till pengarna längre tid = kan tjäna ytterligare några slantar.

Publicerat
  • Författare

Svaret blev att de inte kommer att dra pengar för de som har betalningen i mars. Resten som redan har betalt får som sagt tillbaka överskottet ca 2 veckor efter det lagts ner.