Publicerat Februari 25, 200917 yr Tänkte ge mig ut å försöka locka in en räv till helgen. några tips som ni vill dela med er av?? allt är välkommet:)
Publicerat Februari 25, 200917 yr Lockjakt på räv Den här tråden innehåller erfarenheter och svar på frågor om man orkar läsa igenom den. Ursäkta att jag inte lärt mig länka trådar på ett riktigt sätt mvh Teol
Publicerat Februari 25, 200917 yr Tänkte ge mig ut å försöka locka in en räv till helgen. några tips som ni vill dela med er av?? allt är välkommet:) Jag sitter alltid med vinden i ryggen o lockar ut på öppen yta.. sitter helt stilla med bössan uppe vid axeln (har benstöd).. sen väntar jag i 5 min efter jag har satt mig och sen börjar locka.. olika intensivt beroende på sikt.. smaksak .. de e en bra standard iaf.. lockar i 30 min/pass ungefär .. har haft räv som kommit efter 2 min o de som kommit efter 20 min andfådda .. sen e de bara till o smälla till dem .. skit jakt på dig
Publicerat Februari 25, 200917 yr Jag sitter alltid med vinden i ryggen o lockar ut på öppen yta.. sitter helt stilla med bössan uppe vid axeln (har benstöd).. sen väntar jag i 5 min efter jag har satt mig och sen börjar locka.. olika intensivt beroende på sikt.. smaksak .. de e en bra standard iaf.. lockar i 30 min/pass ungefär .. har haft räv som kommit efter 2 min o de som kommit efter 20 min andfådda .. sen e de bara till o smälla till dem .. skit jakt på dig Lysande sammanfattnig. Jag har aldrig lyckats trots mycket läst och helhjärtade försök men det du skriver sammanfattar väl allt jag läst och hört =)