Publicerat Februari 25, 200917 yr Hej. Skulle behöva hjälp med en transport. Har fått förtroendet att jaga in en 1årig engelsk setter,problemet är att den just nu e i Östersund. Är det nån här som har vägarna förbi så jag kan hämta upp den i Sthlm? Bäst hela vägen till Gotland men jag fixar Sthlm. Hehe får mig att minnas div transporter tex flyga med en klucksjukhöna som handbagage är inte kul om den får för sig att skita.. Eller den gången jag skulle ha med en katt som nån relativt okänd skulle hämta upp innan jag skulle ta det andra planet och dom inte dök upp,hann fundera ganska mkt på hur man bäst gör sig av med en kattunge på bromma airport.. Precis när jag tänkte vrida nacken kom de 40min försenade lyckligtvis.. Well lovar hämta upp jycken vid avtalad tid om det är nån som kan förbarma sig. Mvh
Publicerat Februari 25, 200917 yr Kan de inte ta hunden på tåget? (fast den måste ju rastas iofs...) Hade du sagt det för två veckor sen hade jag kunna ordna transport till skåne... Skall höra mig för.
Publicerat Februari 25, 200917 yr Författare Kan de inte ta hunden på tåget? (fast den måste ju rastas iofs...)Hade du sagt det för två veckor sen hade jag kunna ordna transport till skåne... Skall höra mig för. Vet inte riktigt hu det funkar på tåg,tror man måste åka med själv då. Men som sagt testar kanske nån som jagar ripa eller skidar däroppe som ska hemmåt såsmåningom. fågelhundsprovet är i april och jag e tacksam om jag får drilla lite innan.
Publicerat Mars 2, 200917 yr flyg är det lättaste transportmedlet skulle jag tro. Vet att min bror en gång i tiden köpte hund nån stans i norr o den satte dom på flyget så han kunde hämta den i stockholm
Publicerat Mars 3, 200917 yr Författare Tack alla för hjälpn,har fått några tips men de hade tyvärr inte plats. Så om jag inte får napp å det snaraste så får en annan knickedick förmodligen trimma hunden i övik istället. Flyg.. ja senast vi sände hund på flyget så var man tvungen å köpa en bur anpassad. Har inte lust att köpa en till. Mvh!