Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vapensmed

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som känner till en vapensmed vid namn Roger Fäldt?

Jag var på en helgkurs i huggning med skarpa svärd förra våren och kursledaren berättade att hans sambo (Anna) bygger "riktigt snygga dubbelstudsare". Detta berättade jag för ett gäng jägare som blev eld och lågor och ville veta mer om denna person. Jag lyckades dock inte hitta någon info på nätet så jag mailade till kursledaren och frågade. Han i sin tur vidarebefordrade frågan till "Annas kollega Roger" men jag har inte fått något svar. Jag kan inte heller hitta någon hemsida eller liknande.

Kursledaren bor i Skåne någonstans så jag antar att själva vapensmidesverksamheten borde finnas där också.

Det skulle vara kul att få veta mer om dessa personers verksamhet, så är det någon som vet något eller har hört talas om dem?

Publicerat

Fanns en vapentekniker inom försvaret som hette Fäldt. Kan ju vara hans son kanske? Gamle Fäldt gjorde en del jobb för Kjells Vapen i Sjöbo. Kolla med Stocken 1969 han kanske vet.

Publicerat
  • Författare

Tack! Jag ska spara länken!

Tyvärr vet jag inte var de håller till, men han som var instruktör på kursen håller till i Kristianstad och Sölvesborg så jag antar att de andra också befinner sig där i närheten.

Jag ska inte säga med 100% säkerhet att den här Roger bygger jaktvapen, det är möjligt att han ägnar sig åt svärd och knivar istället, men instruktörens sambo ska i alla fall bygga studsare.

Det kan iof vara så att de har lagt ner verksamheten eller att de endast ägnar sig åt vapensmidet på fritiden och därför inte har information på nätet.

Edit: Han stavar visst efternamnet Fälth.

Publicerat
Tack! Jag ska spara länken!

Tyvärr vet jag inte var de håller till, men han som var instruktör på kursen håller till i Kristianstad och Sölvesborg så jag antar att de andra också befinner sig där i närheten.

Jag ska inte säga med 100% säkerhet att den här Roger bygger jaktvapen, det är möjligt att han ägnar sig åt svärd och knivar istället, men instruktörens sambo ska i alla fall bygga studsare.

Det kan iof vara så att de har lagt ner verksamheten eller att de endast ägnar sig åt vapensmidet på fritiden och därför inte har information på nätet.

Ring och fråga det skadar ju aldrig och frågan är ju alltid fri att ställa! ^_^