Publicerat Februari 27, 200917 yr Vad har ni för prylar med er på eftersöken? Förutom hundar och bössor.
Publicerat Februari 27, 200917 yr Vad har ni för prylar med er på eftersöken?Förutom hundar och bössor. Sele och lina till hunden. Pannlampa, reflexväst både till mig och hund. Dock beroende på när på dygnet eftersöket är och om det är trafikskadat eller skadeskjutet. Skadeskjutna djur är ju oftast i skogen och i dagsljus då behövs inte hundens reflexväst.
Publicerat Februari 27, 200917 yr Hua.. tycker det är en hel hoper måste prylar man har med sig.. Beror ju lite på omständigheterna också. Ett par saker rakt av: -Telefon, - GPS - pelj - Kniv mod ngt större - snitslar med reflex. . Pappersnäsdukar är ruskigt bra till mycket. - Extrabatterier är ju ett måste - Halsband och lina till hunden.. - Ett par mindre extralampor ´Finns ju en del mer att ta med, men ovan är nog det oftast hänger mer.. Om man nu komemr ihåg och hinner.. :/
Publicerat Februari 27, 200917 yr Bär ju inte omkring på allt men har en väska i bilen o plockar på mig det jag tror jag behöver.. Spårlina. Spårhalsband, Bringselrem. Signalväst. Kompass. Kniv, stickkniv. Snitthårsbok. GPS. Pejl. Första förband. Lampa som fästes på vapnet. Ficklampa. Pannlampa. Extra batterier. Toalett papper (till att snitsla med och att söka blod m.m.). Ammunition. Myggmedel. Anteckningsbok, Penna. Multitång (ifall något behöver fixas). Choklad eller liknande energi tillskott (om eftersöket drar ut på tiden). Mobiltelefonen och även comradio. Vatten till både hund och förare.
Publicerat Februari 27, 200917 yr I mitt fall så skiljer sig inte utrustningen så mycket mot vad jag har under vanlig jakt. Det som tillkommer är ju det uppenbara, vapenlampa, pannlampa och spårlina med halsband. Har för övrigt alltid en ryggsäck packad med alla grejer. Reservbatteri, lampor, pejlar, spårlina, kniv. reflexhalsband, radio, snitselband och tejp. Men den är alltid med i bilen om jag jagar med mina hundar.