Publicerat Februari 27, 200917 yr Jag undrar lite om det rödpunktssikte som följde med min 9,3ax57 aka Griseknoen. Det är ett japantillverkat sikte och när jag googlar så stöter jag på det här från Amerikanska GunBroker: http://forums.gunbroker.com/post.asp?metho...&FORUM_ID=2 Det är ett likadant sikte som på bilderna, monterat på diverse pistoler, om det stämmer som det uppges där, att det använts av USMC så borde det väl vara ok kvalitet. Men det verkar ju vara ett sikte för handeldvapen. Spelar det någon roll? Hur hanterar ett sikte för pistoler rekylen från en 9,3a? Är det någon som har erfarenheter av dessa sikten? Tror ni att det är värt att satsa på eller ska jag köra öppet och börja samla till ett aimpoint?
Publicerat Februari 28, 200917 yr Jag har, hade en slik på min drilling, fördelar: fin röd punkt, hyffsat smal tub ie vettigt synfält. Nackdelar: höll inte justering/svår att justera, tålde inte vintertemperaturer, punkten försvann då, oklart om den var skottfast med rekylen från hagelskott. Om detta nu enbart var min vet jag inte som betedde sig så här, men de är ju frågan om 15-20 år gamla rödpunktsikten, i varje fall det jag hade. Att USMC skulle ha haft eller brukat dessa är bara nys, amrisarna har använt Trijcon och ACOG Leupold, Redfield och S&B, ( såg i länken nu att det var USM shooting team som hade haft dem, tja det är nog möjligt i sig) men oaktat det så är det en chansning att använda detta lingonlyse, ie du har inget att förlora på att göra det, falerar den så märker du det. /C
Publicerat Februari 28, 200917 yr Författare Tack för svar Christian Låter som att det är värt ett försök men att jag nog ska se till att de öppna funkar också
Publicerat Februari 28, 200917 yr Hängseln och bälte, det enda sättet att vara säker på att brallorna sitter uppe eller med andra ord utan öppna riktmedel står man med pipan bar!! /C
Publicerat Februari 28, 200917 yr Författare utan öppna riktmedel står man med pipan bar!!/C HAHA, dagens citat
Publicerat Mars 3, 200917 yr Skippa Ultra Doten!!! Precis som Christian påpekar, så fixar den inte minusgrader, och tyvärr är det likadant med regnväder. Punkten bara lägger av Jag hade en sådan på kombin under några veckor, men den åkte av illa kvickt!!!
Publicerat Mars 3, 200917 yr Författare Jag var ju rädd för att ni skulle säga något sådant................. Jag är så grymt sugen på ett Aimpoint 9000 med 2moa punkt, det jag irriterer mig mest på med många rödpunkter är att punkten är så sabla stor jaja, det får bli ett senare projekt, det viktiga var att nu vet jag att jag inte ska förlita mig på UltraDoten Tack för svar