Publicerat Februari 28, 200917 yr Kollar om det finns fler jägare i gränslandet mellan Sörmland & norra Östergötland.
Publicerat Februari 28, 200917 yr Själv verkar man i det södra gränslandet, mellan Östergötland o Småland. mvh garou
Publicerat Februari 28, 200917 yr Jag bor mellan vingåker o finspång, så det får väl räknas som gränslandet. Bor i Sörmland o har tre km till östergötland
Publicerat Februari 28, 200917 yr Författare Jag bor mellan vingåker o finspång, så det får väl räknas som gränslandet. Bor i Sörmland o har tre km till östergötland Hej Är det upp mot Regna Högsjö du bor ? Eller närmare Skedevi ? Hade bekanta på Ryds Gård tidigare men de har sålt och flyttat på andra sidan K-holm. Har ni trevlig jakt i era trakter? Vad står på agendan när ni är ute i busken ? Vi har ju förresten bekanta i Vingåker också, inom hunderiet. Tollaruppfödare vet ja. Bluenosers heter kenneln. Kul att höra av dig. // Håkan - Jägare utan gränser...
Publicerat Mars 1, 200917 yr HejÄr det upp mot Regna Högsjö du bor ? Eller närmare Skedevi ? Hade bekanta på Ryds Gård tidigare men de har sålt och flyttat på andra sidan K-holm. Har ni trevlig jakt i era trakter? Vad står på agendan när ni är ute i busken ? Vi har ju förresten bekanta i Vingåker också, inom hunderiet. Tollaruppfödare vet ja. Bluenosers heter kenneln. Kul att höra av dig. // Håkan - Jägare utan gränser... Det är närmare skedevi, fast mittemellan alla du nämnde Jag känner de som har Ryd nu, brukar jaga där ibland, grymt mycket rådjur. Här hos oss finns mest dov o vildsvin. Min sambo kände visst till bluenosers, själv är jag mer inblandad i uppfödning av basset griffon...
Publicerat Mars 2, 200917 yr Jag jagar i södra delen och har en ny mark i närheten av Garou! Intressant.. var ligger din mark?? mvh garou
Publicerat Mars 3, 200917 yr Författare Det är närmare skedevi, fast mittemellan alla du nämnde Jag känner de som har Ryd nu, brukar jaga där ibland, grymt mycket rådjur. Här hos oss finns mest dov o vildsvin. Min sambo kände visst till bluenosers, själv är jag mer inblandad i uppfödning av basset griffon... Vi var och jagade på Ryd en gång och jag blev förföljd av ett hängbuksvin som rymt från en gård i närheten. I skumrasket på väg tillbaka till bilen var det svårt att urskilja vad soom kom emot mig. Sambon som plockade upp mig i bilen skrattade hjärtligt när hon såg vad det var och hörde min story. Annars hade de mycket dov inne på Ryds marker då. Men det var väl innan skogen togs ner. Trevlig liten gård tycker jag. Hälsa de nya ägarna. Vi umgås inte direkt med Bluenosers utan träffar dem bara varje år på "Tollarspecialen" på olika platser runt om i landet. Kan det vara av intresse att byta lite jakt ? Hör av dig. // Jägare utan gränser
Publicerat Mars 4, 200917 yr Vi var och jagade på Ryd en gång och jag blev förföljd av ett hängbuksvin som rymt från en gård i närheten.I skumrasket på väg tillbaka till bilen var det svårt att urskilja vad soom kom emot mig. Sambon som plockade upp mig i bilen skrattade hjärtligt när hon såg vad det var och hörde min story. Annars hade de mycket dov inne på Ryds marker då. Men det var väl innan skogen togs ner. Trevlig liten gård tycker jag. Hälsa de nya ägarna. Vi umgås inte direkt med Bluenosers utan träffar dem bara varje år på "Tollarspecialen" på olika platser runt om i landet. Kan det vara av intresse att byta lite jakt ? Hör av dig. // Jägare utan gränser Haha, ja man skulle nog fundera lite på vad det var, hängbuksvin förväntar man sig ju inte att möta... Det finns mycket dov nu också, men det är det ju överallt här Jaktbyte är alltid intressant, vi får höras mer om det...