Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilka bor i gränslandet ??

Featured Replies

Publicerat

Kollar om det finns fler jägare i gränslandet mellan Sörmland & norra Östergötland. :)

Publicerat

Själv verkar man i det södra gränslandet, mellan Östergötland o Småland. :)

mvh garou

Publicerat

Jag bor mellan vingåker o finspång, så det får väl räknas som gränslandet. Bor i Sörmland o har tre km till östergötland :lol:

Publicerat
  • Författare
Jag bor mellan vingåker o finspång, så det får väl räknas som gränslandet. Bor i Sörmland o har tre km till östergötland -_-

Hej

Är det upp mot Regna Högsjö du bor ? Eller närmare Skedevi ?

Hade bekanta på Ryds Gård tidigare men de har sålt och flyttat på andra sidan K-holm.

Har ni trevlig jakt i era trakter? Vad står på agendan när ni är ute i busken ?

Vi har ju förresten bekanta i Vingåker också, inom hunderiet. Tollaruppfödare vet ja. Bluenosers heter kenneln.

Kul att höra av dig.

// Håkan - Jägare utan gränser... :rolleyes:

Publicerat
Hej

Är det upp mot Regna Högsjö du bor ? Eller närmare Skedevi ?

Hade bekanta på Ryds Gård tidigare men de har sålt och flyttat på andra sidan K-holm.

Har ni trevlig jakt i era trakter? Vad står på agendan när ni är ute i busken ?

Vi har ju förresten bekanta i Vingåker också, inom hunderiet. Tollaruppfödare vet ja. Bluenosers heter kenneln.

Kul att höra av dig.

// Håkan - Jägare utan gränser... <_<

Det är närmare skedevi, fast mittemellan alla du nämnde :angry: Jag känner de som har Ryd nu, brukar jaga där ibland, grymt mycket rådjur. Här hos oss finns mest dov o vildsvin.

Min sambo kände visst till bluenosers, själv är jag mer inblandad i uppfödning av basset griffon...

Publicerat

Jag jagar i södra delen och har en ny mark i närheten av Garou!

Publicerat
Jag jagar i södra delen och har en ny mark i närheten av Garou!

Intressant.. var ligger din mark??

mvh garou

Publicerat
Intressant.. var ligger din mark??

mvh garou

Jag skickar ett PM!

Publicerat
  • Författare
Det är närmare skedevi, fast mittemellan alla du nämnde B) Jag känner de som har Ryd nu, brukar jaga där ibland, grymt mycket rådjur. Här hos oss finns mest dov o vildsvin.

Min sambo kände visst till bluenosers, själv är jag mer inblandad i uppfödning av basset griffon...

Vi var och jagade på Ryd en gång och jag blev förföljd av ett hängbuksvin som rymt från en gård i närheten.

I skumrasket på väg tillbaka till bilen var det svårt att urskilja vad soom kom emot mig. Sambon som plockade upp mig i bilen skrattade hjärtligt när hon såg vad det var och hörde min story.

Annars hade de mycket dov inne på Ryds marker då. Men det var väl innan skogen togs ner.

Trevlig liten gård tycker jag. Hälsa de nya ägarna.

Vi umgås inte direkt med Bluenosers utan träffar dem bara varje år på "Tollarspecialen" på olika platser runt om i landet.

Kan det vara av intresse att byta lite jakt ?

Hör av dig.

// Jägare utan gränser

Publicerat
Vi var och jagade på Ryd en gång och jag blev förföljd av ett hängbuksvin som rymt från en gård i närheten.

I skumrasket på väg tillbaka till bilen var det svårt att urskilja vad soom kom emot mig. Sambon som plockade upp mig i bilen skrattade hjärtligt när hon såg vad det var och hörde min story.

Annars hade de mycket dov inne på Ryds marker då. Men det var väl innan skogen togs ner.

Trevlig liten gård tycker jag. Hälsa de nya ägarna.

Vi umgås inte direkt med Bluenosers utan träffar dem bara varje år på "Tollarspecialen" på olika platser runt om i landet.

Kan det vara av intresse att byta lite jakt ?

Hör av dig.

// Jägare utan gränser

Haha, ja man skulle nog fundera lite på vad det var, hängbuksvin förväntar man sig ju inte att möta...

Det finns mycket dov nu också, men det är det ju överallt här :wub:

Jaktbyte är alltid intressant, vi får höras mer om det...