Publicerat Februari 28, 200917 yr Var å sköt in pangen idag avslutade med en 3skottare Avstånd 100m, 25mm inte illa av en gammal husqvarna (hade bara mobilen med mig hittade sen inte usbkabeln såjag fick ta en bild på bilden därav bildkvaliten) Men originalkolv utan gummikappa va ingen njutning att skjuta med ajaj
Publicerat Februari 28, 200917 yr Var å sköt in pangen idagavslutade med en 3skottare Avstånd 100m, 25mm inte illa av en gammal husqvarna (hade bara mobilen med mig hittade sen inte usbkabeln såjag fick ta en bild på bilden därav bildkvaliten) Men originalkolv utan gummikappa va ingen njutning att skjuta med ajaj Vad skönt att den har landat till sist. HMM bilder på vapen skulle nog sitta bra tror jag Vad är det för kaliber på skönheten som ska dräpa rävar i mörkaste småland om två veckor? /Lasse
Publicerat Februari 28, 200917 yr Författare Vad skönt att den har landat till sist. HMM bilder på vapen skulle nog sitta bra tror jag Vad är det för kaliber på skönheten som ska dräpa rävar i mörkaste småland om två veckor? /Lasse skönhet är väl synd att kalla den är väl snarare ett tvättäkta järnspett 9,3x62 det är väl lite overkill men man behöver ju inte bekymra sig om köttförstöringen
Publicerat Februari 28, 200917 yr skönhet är väl synd att kalla den är väl snarare ett tvättäkta järnspett 9,3x62 det är väl lite overkill men man behöver ju inte bekymra sig om köttförstöringen Nej om du inte har i åtanke att släpa hem räven o sy en päls av den. Vi kanske kan koka den i badbaljan Visst är det en skönhet, det är ju ett fungerande vapen..... Med den kalibern och ingen bakkappa så förstår jag att du är lite om i axeln just nu. /Lasse
Publicerat Februari 28, 200917 yr Sunkiga bilder kan vi leva med Det är ju en kalasbössa Det krävs en manlig föresats för att sätta sig i bänk med den bössan helt klart Att sedan prestera 25mm träffbild är bra, riktigt bra. I alla fall med min standard Men jag är ju en sådan mes som sätter gummi bak på bössorna
Publicerat Mars 1, 200917 yr Författare Sunkiga bilder kan vi leva med Det är ju en kalasbössa Det krävs en manlig föresats för att sätta sig i bänk med den bössan helt klart Att sedan prestera 25mm träffbild är bra, riktigt bra. I alla fall med min standard Men jag är ju en sådan mes som sätter gummi bak på bössorna Man tackar!Blev faktiskt lite omtumlad efter första smällen har ju bara haft 308or förr så det får nog bli en bit gummi längst bak .blir lite väl plågsamt att skjuta månadsträffen annars
Publicerat Mars 1, 200917 yr http://www.jaktsnack.se/index.php?s=&s...st&p=276916 Den kanske inte är lika elak som min var, men bakkappa är nog att föredra
Publicerat Mars 1, 200917 yr Författare http://www.jaktsnack.se/index.php?s=&s...st&p=276916Den kanske inte är lika elak som min var, men bakkappa är nog att föredra Ja den där bakkappan ser ju riktigt ilsken ut
Publicerat Mars 1, 200917 yr Ja den där bakkappan ser ju riktigt ilsken ut Jag har samma bakkappa på min.. /Lasse
Publicerat Mars 1, 200917 yr Man tackar!Blev faktiskt lite omtumlad efter första smällen har ju bara haft 308or förr så det får nog bli en bit gummi längst bak .blir lite väl plågsamt att skjuta månadsträffen annars Jag tycker absolut inte man ska skämmas för att man sätter på en gummibakkappa, det vittnar väl hellre om att man om tillräckligt omdömesgill och insiktsfull för att inse att skyttet faktiskt blir bättre med den på. Min 30-06a hade bakelitbakkappa när jag fick den, den var riktigt otrevlig att skjuta med, till och med stående skytte gjorde ont. Sen att man kan vänja sig vid rekyl, visst men varför inte göra det lättare med en gång?
Publicerat Mars 1, 200917 yr Författare Jag har samma bakkappa på min../Lasse Det va menat med glimten i ögat. Tolf säger ju att hans bössa va nog värre att skjuta med än min och det säger jag inget om men på bilden så har han ju en hyffsad bakkappa på, inte trä som på min Det kommer definitivt att åka på nåt liknande på husqvarnan också
Publicerat Mars 1, 200917 yr Författare Jag tycker absolut inte man ska skämmas för att man sätter på en gummibakkappa, det vittnar väl hellre om att man om tillräckligt omdömesgill och insiktsfull för att inse att skyttet faktiskt blir bättre med den på. Min 30-06a hade bakelitbakkappa när jag fick den, den var riktigt otrevlig att skjuta med, till och med stående skytte gjorde ont. Sen att man kan vänja sig vid rekyl, visst men varför inte göra det lättare med en gång? Jag skäms verkligen inte över att sätta på en gummikappa på spettet, den rodnande gubben var inte så allvarligt menad Jag håller med dig till 100% kommer nog att kunna krympa träffbilderna lite till om man inte behöver tänka på rekylen Ska klämma dit den fläskigaste jag kan hitta /Fredrik