Publicerat Februari 28, 200917 yr Så har man råkat snubbla ner i kikarträsket och sett denna: http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=84535385 Det är ett ryskt sikte som säljaren säger används av ryska prickskyttar, finns det nån som vet/tror nått om en sådan?
Publicerat Februari 28, 200917 yr Så har man råkat snubbla ner i kikarträsket och sett denna:http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=84535385 Det är ett ryskt sikte som säljaren säger används av ryska prickskyttar, finns det nån som vet/tror nått om en sådan? Jag köpte ett sådant för ett par hundralappar 1991 någonting, i Estland på en marknad där ryssar sålde sin egen utrustning. Nej, den var inte värd de pengarna. Märket är Vomz.
Publicerat Februari 28, 200917 yr Författare Jag köpte ett sådant för ett par hundralappar 1991 någonting, i Estland på en marknad där ryssar sålde sin egen utrustning. Nej, den var inte värd de pengarna. Märket är Vomz. Tackar för snabbt svar. Då får han behålla det. Jag blir imponerad, det värkar finnas hur mycket kunskap som hälls här =)
Publicerat Februari 28, 200917 yr Det finns en karl i Gällivare som säljer sådana här sikten VOMZ nya och han begär runt 3000: sek för dom. Nu är de ett tag sedan jag pratade med honom och han hade även en del annat beg. i skiten. Han påstod att det var ett kanonsikte och att ryska försvaret använde dom.
Publicerat Mars 1, 200917 yr Hmm, spridda skurar. Några fler som har provat? Du får köpa min för halva priset som den går för på Tradera. MVH! /HerrBerg
Publicerat Mars 1, 200917 yr Jag köpte ett sådant för ett par hundralappar 1991 någonting, i Estland på en marknad där ryssar sålde sin egen utrustning. Nej, den var inte värd de pengarna. Märket är Vomz. vad var fel?
Publicerat Mars 1, 200917 yr vad var fel? 1. Gluggen är helt och hållet otät. Okularjusteringen är på en gänga och om man ka gänga ur hela okularet och titta in i kikarsiktet. Andra brukar vilja göra lufttäta gluggar. 2. Belysningen har två lägen: alldeles för stark och åt helvete för stark. Använd solglasögon om du tänker använda den starkare. 3. Den har någon märklig justering, den är inte centrumjusterande och när man är färdigjusterad har man dammsigarslag i ena sidan av riktmedlet, toksudd i andra delan av riktmedlet. Siktet är monterat men har aldrig ens fått förlja med ut på skjutbanan, provsiktande ut genom fönstret fick räcka.
Publicerat Mars 1, 200917 yr http://www.tradera.com/Kikarsikte-2-10-x-5...uktion_85566777 Är det samma märke fast mer rätt pris?
Publicerat Mars 1, 200917 yr http://www.tradera.com/Kikarsikte-2-10-x-5...uktion_85566777Är det samma märke fast mer rätt pris? Nope, annat sikte men troligen rätt pris för just det siktet... Kan vara bra till lillgrabbens leksakspang
Publicerat Mars 1, 200917 yr Nope, annat sikte men troligen rätt pris för just det siktet... Kan vara bra till lillgrabbens leksakspang Du behöver inte vara orolig, jag ska inte köpa det till 30-06an
Publicerat Mars 1, 200917 yr 1. Gluggen är helt och hållet otät. Okularjusteringen är på en gänga och om man ka gänga ur hela okularet och titta in i kikarsiktet. Andra brukar vilja göra lufttäta gluggar. 2. Belysningen har två lägen: alldeles för stark och åt helvete för stark. Använd solglasögon om du tänker använda den starkare. 3. Den har någon märklig justering, den är inte centrumjusterande och när man är färdigjusterad har man dammsigarslag i ena sidan av riktmedlet, toksudd i andra delan av riktmedlet. Siktet är monterat men har aldrig ens fått förlja med ut på skjutbanan, provsiktande ut genom fönstret fick räcka. hehe. Låter inte som du var helt nöjd med siktet
Publicerat Mars 1, 200917 yr Det är så man börjar tycke lite synd om han som har bjudit..Kollade vem som bjudeit, killen hade närapå 400 transaktioner på Tradera på 6 år. Gissningsvis tänker han sälja den vidare till någon stackare, eller också är han kompis med säljaren och vill få igång budgivningen.
Publicerat Mars 6, 200917 yr Det finns en karl i Gällivare som säljer sådana här sikten VOMZ nya och han begär runt 3000: sek för dom. Nu är de ett tag sedan jag pratade med honom och han hade även en del annat beg. i skiten. Han påstod att det var ett kanonsikte och att ryska försvaret använde dom. Ja man kan ju inte säga att det är ett skitsikte och att dom används till att fylla ut vägbanor med om man är försäljare
Publicerat Mars 7, 200917 yr Ja man kan ju inte säga att det är ett skitsikte och att dom används till att fylla ut vägbanor med om man är försäljare Nej det kan man ju inte!
Publicerat Mars 9, 200917 yr Ställer mig ytterst tvekande till att det handlar om ryska mil-spec sikten..Säkert snarlika komponenter i dem men äkta varan..Njae..