Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ett glas vin til middagen....

Featured Replies

Publicerat

Ni som i likhet med mig ingår i en eftersökskrets, hur fungerar det hos er?

Middagen uppäten, knoddarna i säng. Och för en gångs skull är det inte ett samtal mitt i natten, ett rådjur har blivit påkört på motorvägen och gett sig iväg. Över 95% att det ligger dött efter en smäll i den hastigheten, och det känns väl... sådär... att ge sig iväg. Nu blev det dock inte så, eftersom det slog mig när jag lagt på luren att jag tagit ett (1) glas vin till middagen. OK, jag har de största vinglasen som finns och jag känner mig INTE 100% på att jag skulle klara ett blåsprov. Bara att ringa tillbaka och nobba, inte så intresserad av att ge sig iväg med alkohol i blodet.

Hm. Vi skulle nog behöva en jourgång hos oss, så att man vet... hur går det till hos er andra?

MV!H

/HerrBerg

Publicerat
Ni som i likhet med mig ingår i en eftersökskrets, hur fungerar det hos er?

Middagen uppäten, knoddarna i säng. Och för en gångs skull är det inte ett samtal mitt i natten, ett rådjur har blivit påkört på motorvägen och gett sig iväg. Över 95% att det ligger dött efter en smäll i den hastigheten, och det känns väl... sådär... att ge sig iväg. Nu blev det dock inte så, eftersom det slog mig när jag lagt på luren att jag tagit ett (1) glas vin till middagen. OK, jag har de största vinglasen som finns och jag känner mig INTE 100% på att jag skulle klara ett blåsprov. Bara att ringa tillbaka och nobba, inte så intresserad av att ge sig iväg med alkohol i blodet.

Hm. Vi skulle nog behöva en jourgång hos oss, så att man vet... hur går det till hos er andra?

MV!H

/HerrBerg

Nä här är det ingen jourgång heller, tror det är sällsynt.

Den som svarar o kan åker ut.

Gör ju att vissa dar på året, nyårsafton o dan efter o andra storhelger har nog polis rätt svårt o få tag på någon som kan åka ut.

Här händer det även vanliga helger med verkar det som.

Har fått ett par samtal där listran är slut och jag inte kunnat heller förren flera timmar efteråt.

Polis verkar villja ha ärendet undandstökat så de nöjer sig med besked att man åker dit typ på morgonen.

Vi får ju fortfarande inte betalt, ska vi hålla jour oxå så bör det väl kosta extra..

Fast på en ersättning som är noll så kan man ju lägga hur många % som helst i jourlön... ;)

Publicerat

Det blir väl till att ha sin egen jourtjänst, Skål och jouren är avsagd, hade man haft löning för besväret så kunde man nog komma överens på ett annat sätt eller planera för det åtminstone.

Publicerat

Ett misstag jag gjorde för några år sedan resulterade i att jag fick åka polisbil. Enda gången jag har åkt sådan faktiskt. Misstaget bestod i att jag var för dålig på att säga nej helt enkelt. Polisen som ringde stog på sig och ville ha hjälp med att skjuta ett rådjur som enligt uppgift låg kvar jämte vägen men levde.

Jag hade druckit tillräckligt för att inte köra bil den kvällen och så här efteråt skulle vapenskåpet fortsatt varit låst också. Polisen kom helt enkelt och hämtade mig, 3 poliser och jag åker målad bil för att skjuta rådjur.

En av poliserna påpekar att "Du skjuter förmodligen bättre berusad än vi gör nyktra". :P Mörkrädd.

Givetvis hade rådjuret hunnit dö innan vi var där så det var bara att lasta och åka hem igen.

Det roliga var att ringa till morsan morgonen efter och säga att "Igår var jag så full att jag fick åka polisbil."

Undrar vad som hade hänt om man hade råkat skjuta sig själv i foten eller genom ett däck på polisbilen när de hade kört ut en?

Publicerat
Ett misstag jag gjorde för några år sedan resulterade i att jag fick åka polisbil. Enda gången jag har åkt sådan faktiskt. Misstaget bestod i att jag var för dålig på att säga nej helt enkelt. Polisen som ringde stog på sig och ville ha hjälp med att skjuta ett rådjur som enligt uppgift låg kvar jämte vägen men levde.

Jag hade druckit tillräckligt för att inte köra bil den kvällen och så här efteråt skulle vapenskåpet fortsatt varit låst också. Polisen kom helt enkelt och hämtade mig, 3 poliser och jag åker målad bil för att skjuta rådjur.

En av poliserna påpekar att "Du skjuter förmodligen bättre berusad än vi gör nyktra". :P Mörkrädd.

Givetvis hade rådjuret hunnit dö innan vi var där så det var bara att lasta och åka hem igen.

Det roliga var att ringa till morsan morgonen efter och säga att "Igår var jag så full att jag fick åka polisbil."

Undrar vad som hade hänt om man hade råkat skjuta sig själv i foten eller genom ett däck på polisbilen när de hade kört ut en?

:P

Publicerat

Har varti på uppdrag o fått fatt i ståndhundsförare som kom ut i Taxi.

Iförd vit skjorta, slips, kostym, snyggbyxor o lackskor o en cigg i ena näven o laikan i den andra.

De va rätt underhållande.. B)

Han fick nog pröjsa extra städning av taxin oxå.. blir ju en del hår när en laika är i fällperiod....

Han själv såg ut som en hårboll...

Nu låg de bägge grisarna strax innaför väggrenen så de va ju ingen katastrof o skulle jag behövt ståndhund så va den ju på plats så att säga.

Publicerat

En av poliserna påpekar att "Du skjuter förmodligen bättre berusad än vi gör nyktra". B) Mörkrädd.

mahahahahahahaha... Fast det är väl kanske bra att poliserna vet om sina begränsningar. Och inte som den där livvakten för några år sedan som tömde ett magg i en ren.. :D

• 4 weeks later...
Publicerat

En av poliserna påpekar att "Du skjuter förmodligen bättre berusad än vi gör nyktra". :D Mörkrädd.

:D

Mamma hade nog blivit så störd så att hon skulle köra hem till mig och ge mig en utskällning...

Vilken tur att alla inte har likadana mödrar... :D