Publicerat Mars 3, 200917 yr Köpte ett parti kulor idag av vapen smén, 322 st helmantel av något slag, frågan är bara vad det är, och hur den ska laddas. Så är det någon av er slipade kul vetare där ute som har koll, låt mig gärna veta. Kulan har boat tail, vet inte om det syns på bilden. /lasse
Publicerat Mars 3, 200917 yr Är på intet sätt säker men ska jag gissa så är det en helmantel tillverkad av Sako.. Den var galet svår att få tag i då jag sköt .270.. Mvh!
Publicerat Mars 3, 200917 yr Författare Är på intet sätt säker men ska jag gissa så är det en helmantel tillverkad av Sako.. Den var galet svår att få tag i då jag sköt .270..Mvh! OK, varför var den svår? /Lasse
Publicerat Mars 3, 200917 yr Den var då enda tillgängliga helmanteln till .277. Sen slutade Sako att göra den med så då vart det inte speciellt mycket lättare. Givetvis så sköt den förbannat bra i min bössa även.. När jag sålde bössan så dök det upp både helmantel och Oryx från Norma, fan va lack man blev! Mvh!
Publicerat Mars 3, 200917 yr Författare Den var då enda tillgängliga helmanteln till .277. Sen slutade Sako att göra den med så då vart det inte speciellt mycket lättare. Givetvis så sköt den förbannat bra i min bössa även..När jag sålde bössan så dök det upp både helmantel och Oryx från Norma, fan va lack man blev! Mvh! Ok livet är pest ibland.. /Lasse
Publicerat Mars 3, 200917 yr Jag är rätt säker på att det är en äldre Norma helmantel. Kulvikten talar för det och krympslitsen ser exakt ut som förr i tiden. /Micke
Publicerat Mars 3, 200917 yr Författare Jag är rätt säker på att det är en äldre Norma helmantel.Kulvikten talar för det och krympslitsen ser exakt ut som förr i tiden. /Micke Att den har ett par år på nacken betvivlar jag inte. damlagret som låt på kartongen var dm tjockt Denna kula får bli min pappälgdräpare i sommar, frågan är bara hur jag ska hitta ladd data som passar /Lasse
Publicerat Mars 3, 200917 yr På Normas hemsida hittar du laddata för deras nuvarande 150grains fmj, är nog inga större skillnader mot den kulan du har . /Micke
Publicerat Mars 3, 200917 yr Författare På Normas hemsida hittar du laddata för deras nuvarande 150grains fmj, är nog inga större skillnader mot den kulan du har ./Micke Vad jag kunde se var det ingen boat tail på den. Jag har ingen aning om om det gör något eller inte. TRY END ERROR maby /Lasse