Publicerat Mars 3, 200917 yr Ska köpa ny stock men är lite i valet o kvalet. Skulle vilja ha lite synpunkter på 2 olika modeller. Den första är från HS. Den andra är en ny modell från Choate. Ska sitta på 260:n och kommer figurera på bana mestadels, möjligtvis på rävvak. Nackdelen med HS:en är ADL style, dvs utan underbeslag. Inget jag dör av men en liten nackdel är det. Fast det är ju en fördel med det åxå och den blir ju lite styvare (om man nu skulle märka nån skillnad ) Kom igen nu, synpunkter!
Publicerat Mars 3, 200917 yr Rent spontant känns Choatekolven mer universiell och bredare i sitt användningsområde än HS-kolven som ger ett lite klumpigt intryck. Choatekolven ser även mer lämpad ut för liggandeskytte. /Micke
Publicerat Mars 4, 200917 yr HS kolven ser ut som något som viltmåls/silhouette skyttar skulle använda, jag instämmer med Mr Mauser, HS:n ser enbart ut att fungera i stående, att den därtill är ful gör inte saken bättre. Choaten är mer universell även om den helt klart "ser" tung ut på gott och ont. /Christian
Publicerat Mars 4, 200917 yr Skumt - HS-stocken ser ju ut som en typisk Choatestock Med integrerad varbygel och allt... Den övre stocken påminner om min laminatare och jag är böjd att hålla med tidigare inlägg om att den inte ser bra ut för liggandeskytte. Dock ser den gosigare ut att hålla i
Publicerat Mars 4, 200917 yr Författare Ja ni har förmodligen rätt då ni säger att Hs:en är bättre på stående då det är en siluettkolv. Vart lite fundersam hur den skulle funka i liggande. Choate:n ser ju lite snarlik ut som A-5:an så den borde bli bättre men problemet är att han inte fått in dom än. Fast å andra sidan e jag på jobb nu så man kanske kan vänta ett tag. Om nån fler är sugen så är priset $235 + frakt, tror det kan va en duglig kolv för dom pengarna. Sitter ju en alu skena i den så den borde vara hyfsat styv.
Publicerat Mars 4, 200917 yr Håller med föregående talare, Choatestocken verkar helt klart bäst för liggande skytte... Synd att vi inte bodde närmre varann, hade gärna testat på att bygga en kolv till dig, har inte fått chansen att tillverka en kolv efter nån annans mått och tycken.
Publicerat Mars 4, 200917 yr Författare Håller med föregående talare, Choatestocken verkar helt klart bäst för liggande skytte...Synd att vi inte bodde närmre varann, hade gärna testat på att bygga en kolv till dig, har inte fått chansen att tillverka en kolv efter nån annans mått och tycken. Ta med en plankbit till sommaren då Det blir Choaten bara den kommer in!
Publicerat Mars 4, 200917 yr Ta med en plankbit till sommaren då Det blir Choaten bara den kommer in! Tar med en gammal åra...