Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Carl gustav m96

Featured Replies

Publicerat

Tja! Funderar lite på att skaffa mig en bössa till pyrch/vakjakt på rådjur/räv. Tänkte försöka hålla nere kostnaderna på bössan. För att istället bränna mer krut på optiken. Har nosat upp en m96 i kaliber 6,5*55 som inte gått många skott. Va skulle det mellan tummen och pekfingret kosta att byta kolven,säkringen,trycket och borra för klackarna? Lr är det kanske bätre att sattsa pengarna på nått annat?

Publicerat
Tja! Funderar lite på att skaffa mig en bössa till pyrch/vakjakt på rådjur/räv. Tänkte försöka hålla nere kostnaderna på bössan. För att istället bränna mer krut på optiken. Har nosat upp en m96 i kaliber 6,5*55 som inte gått många skott. Va skulle det mellan tummen och pekfingret kosta att byta kolven,säkringen,trycket och borra för klackarna? Lr är det kanske bätre att sattsa pengarna på nått annat?

Prisbild mellan 2-5' att företa det du avser.

Bäst och billigast är en gammal Tikka bössa inte en sporter eller continental, varför, jo för att dessa har burits mer än de skjutits.

/C

Publicerat
Prisbild mellan 2-5' att företa det du avser.

Bäst och billigast är en gammal Tikka bössa inte en sporter eller continental, varför, jo för att dessa har burits mer än de skjutits.

/C

Håller med............bortsett från att jag gillar Continentalen..............

Sen brukar det ju gå att hitta drösvis med andra 6,5or, tex HVA 1640 mm.

• 2 weeks later...
Publicerat

Instämmer med föregående talare..En kalasbössa till rimlig penning..En bättre investering än att plöja ned X antal tusenlappar i en gammal m/96. (Jag skulle dock mycket gärna ha en original armémauser till banan, ytterst vackra och välskjutande)