Publicerat Mars 5, 200917 yr Tja! Funderar lite på att skaffa mig en bössa till pyrch/vakjakt på rådjur/räv. Tänkte försöka hålla nere kostnaderna på bössan. För att istället bränna mer krut på optiken. Har nosat upp en m96 i kaliber 6,5*55 som inte gått många skott. Va skulle det mellan tummen och pekfingret kosta att byta kolven,säkringen,trycket och borra för klackarna? Lr är det kanske bätre att sattsa pengarna på nått annat?
Publicerat Mars 5, 200917 yr Tja! Funderar lite på att skaffa mig en bössa till pyrch/vakjakt på rådjur/räv. Tänkte försöka hålla nere kostnaderna på bössan. För att istället bränna mer krut på optiken. Har nosat upp en m96 i kaliber 6,5*55 som inte gått många skott. Va skulle det mellan tummen och pekfingret kosta att byta kolven,säkringen,trycket och borra för klackarna? Lr är det kanske bätre att sattsa pengarna på nått annat? Prisbild mellan 2-5' att företa det du avser. Bäst och billigast är en gammal Tikka bössa inte en sporter eller continental, varför, jo för att dessa har burits mer än de skjutits. /C
Publicerat Mars 5, 200917 yr Prisbild mellan 2-5' att företa det du avser.Bäst och billigast är en gammal Tikka bössa inte en sporter eller continental, varför, jo för att dessa har burits mer än de skjutits. /C Håller med............bortsett från att jag gillar Continentalen.............. Sen brukar det ju gå att hitta drösvis med andra 6,5or, tex HVA 1640 mm.
Publicerat Mars 6, 200917 yr Köp den här............väldigt mycket för pengarna. http://www.blocket.se/vi/20562689.htm?ca=8_s
Publicerat Mars 15, 200917 yr Instämmer med föregående talare..En kalasbössa till rimlig penning..En bättre investering än att plöja ned X antal tusenlappar i en gammal m/96. (Jag skulle dock mycket gärna ha en original armémauser till banan, ytterst vackra och välskjutande)