Publicerat Mars 8, 200917 yr Hejsan ska handla nytt vapen och har tänkt mig ca 40-45k för detta. Kaliber blir 308w med ett Zeiss 6-24x56 Victory Diavari T monterat samt ljuddämpare. Sako 85 varmit med laminatkolv samt rostfri pipa eller har ni några andra förslag.
Publicerat Mars 8, 200917 yr Nope! Har du pengarna så blir det en mysig rigg! Välkommen till jaktsnack förövrigt! Mvh!
Publicerat Mars 8, 200917 yr Hejsan ska handla nytt vapen och har tänkt mig ca 40-45k för detta.Kaliber blir 308w med ett Zeiss 6-24x56 Victory Diavari T monterat samt ljuddämpare. Sako 85 varmit med laminatkolv samt rostfri pipa eller har ni några andra förslag. Hej o välkommen.. Val av vapen/riktmedel beror väl på vilken sorts jakt du ska bedriva??? Har själv en Sako 85 cal 9.3 o är helnöjd
Publicerat Mars 8, 200917 yr Författare Jakten kommer väl innefatta allt från fågel till älg har kollat lite på en Remington LTR men det kanske inte är något alternativ till Sako 85
Publicerat Mars 8, 200917 yr Hejsan ska handla nytt vapen och har tänkt mig ca 40-45k för detta.Kaliber blir 308w med ett Zeiss 6-24x56 Victory Diavari T monterat samt ljuddämpare. Sako 85 varmit med laminatkolv samt rostfri pipa eller har ni några andra förslag. Dorren, jag har motsvarande vapen o sikte, vad kan man säga, det skjuter bra eller rent av läskigt bra om skytten gör sitt. Det är tungt och stabilt. Sa jag att det är tungt? Men utöver det finns det inga som helst förbehåll om ditt val. /Christian
Publicerat Mars 8, 200917 yr Bra rigg!! Antar att du har fler studsare för annan jakt, annars skulle nog jag satsa på 2 riggar, alt. 2st sikten/snabbfästen.
Publicerat Mars 8, 200917 yr Upptag71, hade varit enklare om du hade adresserat vem du yttrar dig över, för egen del har min Sako gjort god tjänst i alla former/slag av kuljakt under fem år, att behöva mer än så är egentligen bara lyx, efter det att jag fick lite bättre ekonomi har jag skaffat ett par till mer anpassade vapen för annan jakt, jag anser att om man kan bör man ha en full garderob. /Christian
Publicerat Mars 8, 200917 yr jag anser att om man kan bör man ha en full garderob./Christian Amen till det!
Publicerat Mars 8, 200917 yr Upptag71,hade varit enklare om du hade adresserat vem du yttrar dig över, för egen del har min Sako gjort god tjänst i alla former/slag av kuljakt under fem år, att behöva mer än så är egentligen bara lyx, efter det att jag fick lite bättre ekonomi har jag skaffat ett par till mer anpassade vapen för annan jakt, jag anser att om man kan bör man ha en full garderob. /Christian Sorry..............menade givetvis trådskaparen. Är ju inte min sak att säga vad man ska ha för vapen, och vet ju inte hur han bedriver sin jakt, menade bra att det kanske inte är ett optimalt vapen/sikte för trånga pass mm. Om jag bara hade ett kulvapen så skulle inte jag välja 6x som minsta förstoring, men det är ju jag........