Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remington 700 vssf II. Nåt att ha?

Featured Replies

Publicerat

Tjenare, har spanat runt efter en finkalibrig bössa till räv och nån toppfågel och sen dök den här upp:

http://www.blocket.se/vi/20582584.htm?ca=1_9_s

Är det någon som vet hur dom är? Trycke framför allt, kvalitet på stocken mm.

Är ju en djungel av Remington 700 modeller på marknaden, en del bra vapen och andra verkar ha mindre gott rykte...

MVH /Henrik

Publicerat

Hej

Jag kan inte annat än rekommendera den bössan som du frågar om, det sitter en riktigt bra stock på den , sen är ju en 223:a i mina ögon en lagom patron betydligt snällare åt pipan än t.e.x 22-250 som jag har. Jag har en likadan stock på min egen bössa och det är en bra stock. Det enda negativa jag kan komma på med stocken är att jag tycker att greppet är lite för kort och brannt, men det är min personliga åsikt.

Mvh Jocke

Publicerat

Håller med om greppet. Har du stora händer så glöm den annars är det nog en fin bössa.

Publicerat

Jag har en och är nöjd med den ;)

Lite udda stock då den har liksidig handutfyllnad och väldigt kort och brant pistolgrepp ingen optimal stock för stående skytte men fungerar toppen till liggande tycker jag. Sedan tycker jag det känns lite fel att man valt 12" twist vilket gör att dem tyngre kulorna inte fungerar och lite onödigt med 26" pipa på det tycker jag.

Publicerat

Den lär ju skjuta nåt djävulskt bra iaf! :D

Jag har haft en likadan fast 22-250 och inte II:an utan I:an. Upplevde stocken som väldigt kort vilket gjorde att en förlängning var ett absolut krav. Trycket var rätt kinkigt oxå men bössan väger så mycket så det märks nästan inte :D

Det jag hatar på II:an är den dubbla handutfyllnaden - känns helknasig.

F.ö. en av de snyggaste fabriksbössorna någonsin enligt min mening! :D

Publicerat
  • Författare

Man tackar för svaren!

Det verkar ju vara ett vettigt objekt ändå.

Publicerat

Men du ska få pruta någon tusenlapp...

Det finns fabriksnya Remington med liknande plaststock som kostar bara några hundra mer.

Hade det varit en HS-precision stock på bössan, som vissa äldre 700 varmint hade, så kanske priset hade varit mer rätt.

Ska du jaga toppfågel och därför vill ha precision med en FMJ kula, så är handladdning ett absolut måste när det gäller .223 och liknande varmintpatroner.

mvh Danne

Publicerat

Nog har den bössan en HS-stock men pruta kan du givetvis göra ändå :lol:

Publicerat
Men du ska få pruta någon tusenlapp...

Det finns fabriksnya Remington med liknande plaststock som kostar bara några hundra mer.

Hade det varit en HS-precision stock på bössan, som vissa äldre 700 varmint hade, så kanske priset hade varit mer rätt.

Ska du jaga toppfågel och därför vill ha precision med en FMJ kula, så är handladdning ett absolut måste när det gäller .223 och liknande varmintpatroner.

mvh Danne

Min Tikka skjuter då bra med Lapua ammo.. alla 5 skotten i ett hål "mussepigg träffbild" på 100m med sandsäck, utan sandsäck så sprider jag personligen mer så att handladdning är ett absolut måste beror ju på din bössa/ammo men visst, allting kan bli bättre, men att säga att fabriksammo inte går att skjuta är då absolut fel i mitt fall!

Publicerat

Ah, trodde det var gummikolven från Hogue på bössan... :wub:

//Danne

Publicerat
Min Tikka skjuter då bra med Lapua ammo.. alla 5 skotten i ett hål "mussepigg träffbild" på 100m med sandsäck, utan sandsäck så sprider jag personligen mer så att handladdning är ett absolut måste beror ju på din bössa/ammo men visst, allting kan bli bättre, men att säga att fabriksammo inte går att skjuta är då absolut fel i mitt fall!

Med ett sådant skytte hade du ju blivit livsfarlig i forumets korthållstävling. Kom igen och tag en fight med oss.

mvhToz

Publicerat
Med ett sådant skytte hade du ju blivit livsfarlig i forumets korthållstävling. Kom igen och tag en fight med oss.

mvhToz

Får se till våren.. för mycket is på vallen just nu!