Publicerat Mars 10, 200917 yr Vittjade åtelkameran idag o fick ett par bilder på en mård. Eller? Mink o iller borde ha kortare bakben o inte lika yvig svans.
Publicerat Mars 10, 200917 yr Det är med största sannolikhet en mård. Absolut ingen mink iaf. Synd att jakttiden för dem just gick ut.
Publicerat Mars 10, 200917 yr Inget snack om saken. Jag är helt säker på att det är en ulmenkott... Nej skämt åsido, visst är det en mård.
Publicerat Mars 10, 200917 yr Författare Inget snack om saken. Jag är helt säker på att det är en ulmenkott... Nej skämt åsido, visst är det en mård. Ulmenkott?? Har nån av dina "tjejer" varit på rymmen igen?
Publicerat Mars 10, 200917 yr Solklar mård. Ett idag rätt vanligt byte på vildsvinsåtlar, tror det skjutits en handfull på bara vår egen taffligt besökta åtel senaste åren. Jag tror faktiskt mården tillsammans med grävlingen är en av de arter som gynnas mest av just vildsvinsåtlingen, därav det projekt på skogsfågel som vi just nu startar upp: http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=17335
Publicerat Mars 10, 200917 yr Huvudet och öronen på bild 2 påminner VÄLDIGT mycket om de mårdar jag fångat.
Publicerat Mars 15, 200917 yr På bild ett ser det yt som att den har alldeles för långa och kraftiga bakben för att vara mink. Färgen ser alldeles för blaskig ut också, samt att svansen och pälsen i stort ser för yvig ut. Jag säger mård. Magnus, som jagade mård i 7 timmar igår i knappa metern lössnö, men ändå bara fick motion. Jakt=folkhälsa.