Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Weatherby vanguard

Featured Replies

Publicerat

Hallau

Hur kass är bössan egentligen och vad är det som gör den till vad den är? :ph34r:

Har nästan bara hört dåligt om denna modell, ändå så fick jag den i näven av vapenhandlaren när jag var där och sonderade terrängen. Duger den som ett första vapen eller är det bara att glömma? Tyckte personligen att den kändes ganska bra.

// Nyllet

Publicerat

Har sagt i fler trådar här: bättre att köpa BRA begagnat än sämre nytt.

Det finns hur mycket som helst , det är köparens marknad.

Och glöm inte att köpa fästen i BRA kvalitet.

Publicerat

Har aldrig skjutit med någon vanguard men det intryck jag fått är något blandat kikade på ett par hos Svante Nilsson i uppsala och tyckte att den kändes ganska ok förutom trycket som inte var bra.

Men läser man tester på nätet och i diverse tidskrifter är det ganska blandade omdömmen, bla testade Håkan Spuhr den i J&F för något nummer sedan och han gav den inget vidare betyg.

Men som Upptag 71 skrev det finns bättre beg till bättre pris, satsa på det istället.

Publicerat
  • Författare

Ja något köp av denna bössa kommer det inte bli, skrämd för livet.

Tänkte bara kolla vad all dålig kritik beror på, då jag bara genom att hålla i den inte kunde säga varken bu eller bä.

//Nyllet

Publicerat

I helgen kom en kompis förbi och jaga de räv - han sköt en men säkringen på hans Vanguard funkade inte...

Publicerat

Jag har en Vanguard, grymt nöjd hittils.

Själva vapnet tillverkas i Japan av Howa. Själva lådan påminner mkt om Rem700 systemet och siktesbaser m,m passar utan modifikation mellan modellerna.

Howa/Vanguard har fått mkt skit för tjaskig kvalité på kolvar (syntet) samt som så många andra bössor, dåligt trycke.

Båda dessa punkter kan jag hålla med om, men en ny Houge overmould kolv GÅR att lösa för pengar (ca 2300) och ett timmney trycke kostar runt tusingen.

Nu hade jag turen att få tag på en ny Vanguard till nästan inga pengar alls å då gör det inte så mkt att man måste åtgärda vissa brister.

Mvh

Publicerat
Jag har en Vanguard, grymt nöjd hittils.

Själva vapnet tillverkas i Japan av Howa. Själva lådan påminner mkt om Rem700 systemet och siktesbaser m,m passar utan modifikation mellan modellerna.

Howa/Vanguard har fått mkt skit för tjaskig kvalité på kolvar (syntet) samt som så många andra bössor, dåligt trycke.

Båda dessa punkter kan jag hålla med om, men en ny Houge overmould kolv GÅR att lösa för pengar (ca 2300) och ett timmney trycke kostar runt tusingen.

Nu hade jag turen att få tag på en ny Vanguard till nästan inga pengar alls å då gör det inte så mkt att man måste åtgärda vissa brister.

Mvh

Varför köpa ett vapen i byggsats? Skall inte vapen vara brukbara från början.

Tikka/sako/ tom CG har alla varit färdiga från fabrik.

/C

Publicerat

Tikka/sako/ tom CG har alla varit färdiga från fabrik.

/C

Precis!! Ska man skaffa ny kolv och trycke går det ju löst på 3500-4000+ ev.job då är du ju uppe på nära 10papp???

För halva pengarna (eller ännu mindre) får du kanonkvalite´samt att det ofta medföljer fästen och kikare.

Den enkla modellen av Hogue overmolded är dessutom lite sladdrig, speciellt framstocken.........

Publicerat

Vapnet är 100% brukbart och har alltid varit.. sen har jag alltid gillat byggsatser.

Publicerat

Ta hem en bössa och prova om du gillar den eller inte, är den kass så köp en annan, Tikka T3 får väldigt bra kritik och kostar inte många kronor.

Publicerat

Precis! Polaren har en T3:a, kan inte annat än varmt rekomendera den!