Publicerat Mars 11, 200917 yr Hallå! Jag är en 20 årig pöjk som har växt upp med jakt. Pappa har alltid jagat och det blev naturligt att man följde med ut när man kunde gå (i princip). Jag bor då i södra skåne, därav namnet, och då såklart ute på landet! Har en Kleiner Münsterländer och pappa har en labbe. Jag jagar mest fågel med min hund men även övrigt småvilt. Rådjur, gris ,hjort och älg finns också med bland jakterna men inte i samma utsträckning. När jag slutade högstadiet kände jag att jag ville göra nått kul och därför började jag på Naturbruksgymnasiet i Osby, inriktning Jakt o Viltvård. Jag är mycket glad att jag valde denna skola för det har varit 3 sjukt roliga år! Studier varvade med att vara ute i naturen och såklart jakt. Kommer aldrig ha det så bra som man hade på denna skola det kan jag lova. Iaf nu efter gymnasiet pluggar jag i malmö för tillfället för att senare kunna söka in som JÄGMÄSTARE, det är inte jakt utan skog. VILTMÄSTRE heter det ju med jakt. Men som JÄGMÄSTARE kan man arbeta inom jakt så småningom och det är ju det som är tanken. Så ser mina planer ut för tillfället iaf. Mycket trevlig sida! Mathias
Publicerat Mars 11, 200917 yr Skogmästare med inriktning på viltförvalning är nog rätt vettigt, tror Linkis här på sidan har den utbildningen.. Välkommen förövrigt! Mvh!
Publicerat Mars 11, 200917 yr Kul med fler skåningar som jägmästare. Tog själv ut jägmästarexamina med viltförvaltningsinriktning i våras efter 5 års studier.
Publicerat Mars 11, 200917 yr Kul med fler skåningar som jägmästare. Tog själv ut jägmästarexamina med viltförvaltningsinriktning i våras efter 5 års studier. Tack tack alla.. Jasså fan va trevligt! Är det värt 5 år i norrland? Mathias
Publicerat Mars 12, 200917 yr Tack tack alla..Jasså fan va trevligt! Är det värt 5 år i norrland? Mathias Visst är det värt det, men jag gjorde inte 5 år där uppe, bara 3. Resten läste jag på Öster Malma och nere i Alnarp. Tiden på Öster Malma var det bästa jag gjort!