Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Minneskort till Garmin Astro

Featured Replies

Publicerat

Någon som kan säga vad det är för skillnad på Micro sd och Micro sdhc och passar det senare i en garmin astro?

Publicerat

HC = High Capacity, rymmer helt enkelt mer.

Har också sett följande från Garmins sida när jag höll på att undersöka hur det var, här runt nyår:

4. Do the new microSDHC cards work?

Yes. MicroSDHC support was added in the firmware around March of 2007. Still, there are excuses.

MicroSD cards of 4GB and 6GB have been confirmed to work in the Garmins with MicroSD sockets. The limit of 2025 segments or 2GB, whichever comes first, still comes into play. The remaining space can be used for tracks, additional track storage, or for storing non-Garmin data.

The exact limits seem to be hard to pin down and building and transferring large datasets for experimentation is time-consuming. As a practical matter, the Topo product seems to be the only one to run into the 2025 segment limit and most continents for the other products take under 2GB.

Så vad det verkade, i alla fall då, så kunde du ändå inte lägga in mer än 2 G med kartdata.

Jag gick den enkla (säkra) vägen när jag hjälpte farsan att köpa ny GPS, med ett vanligt SD kort på 2GB tror jag det var, rymmer både Friluftskartan Pro + Skoterledskartan med gott om plats över.

Publicerat
  • Författare

Tack för det. Då får det räcka med ett på två Gb. Då är det bara att hitta något bra ställe att skaffa kartorna från. Vi är ganska diskriminerade i norra Sverige med bra kartor.

Publicerat

Tycker Friluftskartan Pro verkar rätt bra, har förvisso mest använt den på datorn eftersom jag är en enkel (eller snål) man och använder en eTrex venture fortfarande.

• 1 month later...
Publicerat

Friluftskartan Pro är riktigt bra.

Har tryckt in hela sverige på ett 2GB kort utan problem. (dyrt att jaga på flera ställen i landet om man vill ha koll)

Har hört att de kan ha 4GB utan problem.

Publicerat
Har hört att de kan ha 4GB utan problem.

Över 2GB som räcker fullgott så orkar inte alltid Astron med, lägger man in hela landet utan dubbelmappning så blir det ungefär 1GB, jag har gott om plats kvar och har inte rensat något än.