Publicerat Oktober 11, 200520 yr Hejsan alla glada älgjägare. Idag var det första dagen för iår som jag jagade älg. Morgonen startade med att jag och gubben jag sitter med fick sitta vid ett torn ute vid en äng. Det var ganska spännande, hunden skällde mycke, men tyvär fick vi inte se något. Vid halv tolv tiden var det dax för fika/lunch. Jag tog mina kokta korvar som jag hade i en termos,och tog två aplesing festisar till =) . Efter det var det daxx att jaga av andra såten, den var lite närmare E4an. Vi satt i ett jaktpass högt uppe på en sten. Jag slumrade till ungefär 30 min, sen vaknade jag av att solen lyste i ögonen på mig, tur i oturen kan man då säga =) för precis när jag vaknar ser jag en ko springa för glatta livet 100 meter bort, men tyvär var det så tät skog just åt de hållet, så gubben kommer inte åt att skjuta. Vi börjar viska lite till varandra , men rätt som det var ser jag en pinntjur springa i ögonvrån. Jag säger åt gubben "LENNART, UPP MED BÖSSAN,VI HAR ÄLG PÅ PASSET" Men pinntjuren springer exakt lika väg som kon,så han kommer inte åt att skjuta. Antagligen så kände han vittringen av oss, eftersom vinden varierade. Men iaf så fortsätter vi att titta runt, och då hör vi en smäll alldeles intill, vi hör i radion att annbritt fått skjuta den tjur vi nyss såg. Så det var bara att åka och hämta "mini mastern" och ta sig dit. Vägen dit var svår,med stooora stenar och djup myrmark, tur att "mini mastern" är stark =) Tillslut fick vi fram pinntjuren, och den var endå inte så liten. Så de vart att dra iväg till slaktstugan och flå den ordentligt. Kul för annbritt att få skjuta sin första älg iaf =) Med andra ord, Dagen har varit lång,spännande och kämpig. Jag tar nya tag på lördag, fast på annan jaktmark =) ha det bra alla älgjägare, skriver mer i denna tråd på lördag eftermiddag =)