Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Goodyear vinterskor???

Featured Replies

Publicerat

Någon som har testat någon vintersko av Goodyear, har någon uttagbar innersko och vad anser ni i övrigt?

Publicerat

Ska kolla upp det med min kontakt i skobranchen :)

Vet att de sålt en massa goodyear skor

återkommer.

Publicerat
  • Författare

Ok, tack.

Publicerat

Det finns samma stövel men olika tillverkare som sätter etikett på dem.Har haft ett antal sådana då i Bata skepnad.

Och det är verkligen en stövel jag rekomenderar! Varm och go.

Har inte testat de nya med utbytbartfoder men det är väl bara en smärre förbättring.

KÖP!

Publicerat

Hört både Bu & Bä om dem.

Har dock aldrig provat själv.

Publicerat
  • Författare

Ett måste är att man kan ta ut fodret ur skon.

Publicerat

En nackdel kan ju vara att en del par spricker i sulan

,men det har inte varit någe problem med att få nya på garanti isåfall.

Fördelen är att de är lätta att kliva i så man använder dom ofta samt att de är ganska billiga.

Om fodret går att ta ur eller ej spelar inte mig nån roll.

Publicerat
Någon som har testat någon vintersko av Goodyear, har någon uttagbar innersko och vad anser ni i övrigt?

Jag har ett par Goodyear skoterstövlar med fast innerfoder el. vad man ska kalla det för. Jag rekommenderar dom inte. Jag ska köpa mig ett par nya med löstagbart innerfoder och sedan finns det för det mesta nya innerfoder att köpa lösa om man nöter ut dom innan man har nött ut själva stöveln.

:D

Publicerat
Ska kolla upp det med min kontakt i skobranchen :)

Vet att de sålt en massa goodyear skor

återkommer.

Sorry det tog tid, men hade glömt det..

iallafall...

Den skon som är med löstagbart foder har tagits ur sortimentet, för den fungerade dåligt.. dels var skon så grov invändigt att fodret nöttes sönder, sedan var det något annat problem med fodret oxo.

Den med fast foder har inte heller hållit så där jättebra. De har fått in flera par som spruckit i hälen.

Så.. nu vet ni.

Publicerat

Jag har ett par Goodyear med innefoder och om man går mycket i dom slits innerfodret i hälen ut och det blir kallt snabbt bak i foten. Köpte ett par varma, låga kängor istället och snölås. Fungerar mycket bättre, kan rekommenderas.

Publicerat
  • Författare

Ok, tack för era svar. Jag har ett par höga skinnkängor på "G" från England med uttagbart innefoder. Jag får dem på onsdag.

Publicerat

JÖRN...........

Publicerat
  • Författare

Hur varm är Jörnkängan, om man tex. sitter på pass i ca. 20- 25 minus?

Publicerat

Nu har jag bara haft min känga i ½ säsong men jag har aldrig frusit ännu....på rävpass och dylikt....nu går man inte ut med stövaren när det är just nå kallare än 15-17 minus.

Är det kallare blir det mest skida lite fågel och sånt....

Mina kängor blev nog ett nummer för stora så jag rymmer ytterligare en filtladda.

Fördelen är att man kan beställa med skidsula och näbb så dom sitter som gjutna i en kabelbindning....

sen får man mindre kondens än i ett par vinterstövlar (snowpower,yeti,goodyear).

Snabbare att torka....

Extra filtsocka finns att köpa till.... kängan håller troligtvis tiotalet år....sen sular man om dom....

Jag tror däremot att ovan nämda stövlar är lika varma när dom är nya och torra, om inte varmare....men efter en säsong och fodret börjar trampas ner....så kommer kylan också.....och efter ytterligare en säsong är dom trasiga....

Publicerat
  • Författare

Tack för alla era svar och tipps, nu får jag mina skor imorgon onsdag och då ska jag testa dem ett tag.