Publicerat Mars 18, 200917 yr Någon som vet hur man skall bära sig åt för att få jaga några dagar runt Rätan och Röjan mellan Sveg och Åsarna? Någon som har ett bra tips på detta. Vore tacksam för svar
Publicerat Mars 21, 200917 yr Är tanken att följa någon med hund eller har du egen hund och söker marker?
Publicerat Mars 24, 200917 yr Är tanken att följa någon med hund eller har du egen hund och söker marker? Tanken var ju att komma dit och jaga med egen hund, med tanke på att tillgången på tjäder varit dåligt här där jag bor det gångna året, har dock hört att det skall vara bra med fågel i trakten däromkring samt att det är fina marker att jaga på. så det vore kul om man fick prova på detta under någon dag
Publicerat Mars 25, 200917 yr Nu är jag Västerbottning så dessa marker är väl inte min starka sida men, har gått några jaktprov i Börtnan några mil NV om dessa marker. Där finns fina områden tror det är mest SCA så ring dem och fråga.
Publicerat Mars 26, 200917 yr Ja det kan nog stämma bra att SCA har en del mark däromkring. jag jagar i huvudsak bara på SCA-mark där jag jagar i medelpad. Har dock hört att det även skall finnas en hel del privatägd mark i området, därav mina funderingar. men tack för tipset