Publicerat Oktober 12, 200520 yr Jakob Jonasson, Saxnäs, Vilhelmina kommun. -77;a. Huserar mycket på Edgeflyfishing under detta alias och blev medlem ganska omgående då jaktsidan startades. Har dock varit inaktiv, men tänkte börja vara här lite mer nu. Jag har jagat sedan 16 årsåldern, innan dess mest busjakt med luftgevär och fällor. Härstammar från södra Sverige, men bosatt i Vilhelmina kommun sedan -94. Min jakt handlar mestadels om trädskällare samt en del ripjakt och toppjakt på vintern. Lite rovviltsjakt blr det också, dock i regel utan resultat.. Jag har två finnspetsar, en gammal och döv och en ung och dum.. Lagt in bilder. Överst min gamla finnspets som numera är så gott som pensionär och jag. Undre bilden är på min unghund och hans första fågel någonsin. 9 månader gammal är han på bilden, från ifjol. Skall tillägga att bilden överst är tagen av Magnus Johansson/Saxnäs och undre bilden av Johan Lundgren/Malung.
Publicerat Oktober 12, 200520 yr Tjenare Jakob Välkommen hit och känn dig som hemma Blev det någon laxfiskare av dig eller gav du upp
Publicerat Oktober 13, 200520 yr ......Härstammar från södra Sverige, men bosatt i Vilhelmina kommun sedan -94. Se där! En till som tagit sitt förnuft till fånga Välkommen!
Publicerat Oktober 13, 200520 yr Tack ska ni ha! Tror jag får glädje av att vara här och läsa och förhoppningsvis kunna göra någon nytta med lite skrivande också!
Publicerat September 8, 200619 yr Välkommen rödingfiskarn. ;D Du kanske har något tips på bra rödingvatten för en dalmas (isfiske) som vill upp och fiska lite under vintern.