Publicerat Mars 19, 200917 yr Insett att man klarar sig inte utan en 22:a. Tänkte då byta ut Horneten mot en 22:a. Mina funderingar kring det bytet är att jag byter in den mot en Anschutz 64. Den borde väl funka ganska hyfsat för liggande skytte? Stående funkar den då utom tvivel Finns det andra förslag på bössa. Vill gärna ha en kolv med brant grepp på.
Publicerat Mars 19, 200917 yr Författare Nån som klämt på en Brno 453 Varmint? Går tryckena att fixa på dom eller rent av byta ut? Fast det kanske duger som det är
Publicerat Mars 19, 200917 yr Nån som klämt på en Brno 453 Varmint? Går tryckena att fixa på dom eller rent av byta ut? Fast det kanske duger som det är Kapten Krok här på forumet har en tråd som handlar om att han nyss beställt en 453'a. Hittas på länken: http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=17262&hl=
Publicerat Mars 19, 200917 yr Nån som klämt på en Brno 453 Varmint? Går tryckena att fixa på dom eller rent av byta ut? Fast det kanske duger som det är Trycket på dessa är riktigt trevliga tycker iaf jag. En kompis som har en och han är nöjd. Men vill du ha brant pistolgrepp finns det lämpligare bössor än BRNO. Jag skjuter med en Krico LightSporter, riktigt trevlig.
Publicerat Mars 19, 200917 yr Trycket på dessa är riktigt trevliga tycker iaf jag. En kompis som har en och han är nöjd. Men vill du ha brant pistolgrepp finns det lämpligare bössor än BRNO.Jag skjuter med en Krico LightSporter, riktigt trevlig. Jag noterar särskild den sprängfyllda frysen som är under redskapen för köttinhämtning. Fina pangar mannen. Min ringa åsikt är den att för seriöst skytte krävs ett seriöst vapen, en 452/3 är iofs inget dåligt vapen men trycket på en M54 annie är ju något av det bästa som skapats. Det är klart att stocken på en 64 passar väl i det liggande iofs beroende på din kropp dvs. /C
Publicerat Mars 20, 200917 yr Författare Kompisen har en 64 så jag får väl åka o klämma på den. Kan ju prova montera benstöden på den och se hur det blir.
Publicerat Mars 20, 200917 yr Trycket är ställbart på fler sätt än jag vågar skruva på =) Dessutom ett riktigt trevligt snelltryck om man skjuter avtryckaren framåt ett läge. Har inte hunnit skjuta med bössan än, fick hem den igår kväll. Tyckte kikarmontaget såg ut att bli en smula högt - men det är bara att konstatera att anläggningen sitter som en fläskläpp! Bättre än hagelbössan till och med, ruggigt trevligt. Det negativa, om det nu är negativt, är att säkringen är ganska trög och slutstyckesgången något rå. Detta räknar jag kallt med att det ger med sig efter att prylarna blir inslitna efter lite använding, bössan är ju trotts allt helt ny.
Publicerat Mars 20, 200917 yr Jag har ju en 452:a, eller ja.. frun då...men hursom, den skjuter bättre än vad jag gör, dock vill den ha lite långsammare ammo, och i ärlighetens namn så tycker inte jag att pistolgreppet är helt funkis för mig vid liggande skytte, skulle gärna haft det lite brantare, typ sporter. Men 452/453 är jäkligt bra bössor, som Kroken säger kan dom vara lite rå i början, men det är ju öststatsgrejor också så.. Men byta bort Horneten ??....jag fick nästan hornhinnelossning när jag läste det...