Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad säger man? världsklass?

Featured Replies

Publicerat
1.gif
Publicerat

:- :- ??? :o:D :D ;D ;D  SJUKT

Publicerat

Jag antar att min avatar diskvalifiserar mig i detta sammanhang ;D ;D

:P

Publicerat

Hehe... tja....  ::)

Har provat på´t faktiskt....  ;D :o ;D

En dag kom en arbetskamrat hem till mig och bad mig följa med ut till bilen. I bilen låg en fasanhöna som en mötande bil nyss kört på.  ;D

Den smakade finfint, Normandisk äppelfasan... smaskens!

(arbetskamraten är f ö vegetarian, men en veggo som både går att resonera med och som inte är totalt avogt inställd till jakt...mer avog till köttproduktionen som hon ser den idag. En hel del humor har hon oxo...  ;D)

Är det ngn som provsmakat grävling? Vafasen, det kanske smakar finfint? Hur vet man utan att ha smakat?

/Jörgen

Publicerat

Rådjur, hjort och vildsvin har jag tagit.

Inga som helst problem.

Vissa djur får man kasta hela andra är förvånansvärt fina trots grava yttre skador.

Tog en gylta som enligt uppgift nog hade legat i tre dagar, och hon var kalasfin.

Kroppen såg nydödad ut och magen var inte uppsvullen.

SJälv kan jag inte tänka mig att äta grävling och räv och andra rovdjur, det innebär bara trikinrisk.

Jag tycker det är helt naturligt, och visst kan väl jag som jägare kosta på mig att äta lite as ibland, jag menar hela den ickejagande befolkningen i landet är ju asätare.........

MVH Håkan

• 4 weeks later...
Publicerat

"Jag tycker det är helt naturligt, och visst kan väl jag som jägare kosta på mig att äta lite as ibland, jag menar hela den ickejagande befolkningen i landet är ju asätare........."  ;D  ;D

Bland det bättre jag nånsin läst, klockrent, och en av mina nya favoritkommentarer när någon frågar hur man kan skjuta ett djur!

Tack Håkan!

vh

T

Publicerat

;D ;D ;D

Fast jag har luktat på några ilandflutna sälar så jag står över det... Är t.o.m. beredd att så över kanotpaddling för den sakens skull.  :o

/Martin

Publicerat
;D ;D ;D

Fast jag har luktat på några ilandflutna sälar så jag står över det... Är t.o.m. beredd att så över kanotpaddling för den sakens skull.  :o

/Martin

:D :D :D

• 1 month later...
Publicerat

Den snubben skull ju sitta inlåst,  ??? inte en skruv lös :o

Publicerat

Som jurist vill jag bara påpeka att tillstånd krävs från jakträttsinnehavaren innan man tar vilt från vägkanten...

Publicerat

Undrar vad samerna skulle säga om han tog tillvara på alla renkadaver som blir liggandes efter vägarna i de nordligaste länen?

::) ??? :P

Publicerat

Bara samerna får öronen så är det säkert inga problem.

Jag kommer inte ihåg hur det annars är.. vet att samerna har varit i tvist med vägverket om vem som ska ta hand om alla  kadaver... De får ju inte ligga kvar o skräpa hur länge som helst ut efter vägkanterna, och det är väl ingen som är direkt intresserad att ta tillvara dem iaf ;)

Min systers man är "eftersöks jägare" efter järnvägen mellan Kiruna till norska gränsen... där blir det oxo en hel del offer för malmtågen.

sååå visst har det väl hänt att man fått sig nån smakbit nån gång... ;)

Publicerat

Vägkanterna brukar vara prydda med renar mellan Svappavaara och Gällivare  ;) Lyckligtvis beger man sig sällan söder om Svappiskorsningen  ;D ::)