Publicerat Mars 21, 200917 yr Här är programmet för Jägarduvan 09, en lite enklare form av sporting med inte så långa avstånd och inte supersnabba duvor. Kalasbra träning!!!!!!! Skut och ha roligt!!!! Våga bomma!!! http://www.jagareforbundet.se/skytte/jakts...agarduvan09.asp Imorgon ska jag till Flen, kom dit!! Kanske skall tilläggas att det skjuts med stålhagel.
Publicerat Mars 22, 200917 yr Tja! va du till flen och sköt? hur gick det? va där och gick ett varv //Robert
Publicerat Mars 22, 200917 yr Författare Tja!va du till flen och sköt? hur gick det? va där och gick ett varv //Robert Jodå, var där. Sköt 2 varv det första 22 duvor, det andra 20. Helt ok för min del!! För er som inte var där så var det 24 duvor, inte 25 som det brukar vara.
Publicerat Mars 23, 200917 yr ok riktigt bra. sköt ett varv och fick ihop 22 så ja är mer en nöjd. har ju inte hållt i bössan sen byalaget i september men nu får vi ladda om tills på söndag när det är plåtbingo i sparreholm //Robert
Publicerat Mars 23, 200917 yr Författare ok riktigt bra. sköt ett varv och fick ihop 22 så ja är mer en nöjd. har ju inte hållt i bössan sen byalaget i septembermen nu får vi ladda om tills på söndag när det är plåtbingo i sparreholm //Robert Jajjemensan!!! Ska dit.
Publicerat Juni 22, 200916 yr Författare Nu på Söndag, 28/6 är det jägarduvan (sportingstig) i Västerås. Blir nog en resa dit.
Publicerat Juni 22, 200916 yr Nu på Söndag, 28/6 är det jägarduvan (sportingstig) i Västerås. Blir nog en resa dit. Aaaaarghhhhh!!! Vill också åka dit men jag har ju min andra lilla hobby som stökar till det. Gig på en hojfest utanför stan på lördag... kan vara så att det går att få i sig en öl där eller vad tror du? Och i stort alla banor stänger nu efter midsommar. WTF??? Ligger en bana norr om stan där det går att skjuta trap ett par veckor till. Blir till att hälsa på där tillsammans med polaren. Stackars jävel. Han har haft jägarbevis, vapen och även jakt i flera år och fick igår reda på att deras jaktlag blir av med arrendet med som det ser ut omedelbar verkan. Sorry för OT. Lycka till Västerås. Man har lyckats gått och bli lite sportingbiten så här på försommaren. Fan vilket roligt skytte. Du lär rapportera hur det går! Mvh. Fitzen
Publicerat Juni 28, 200916 yr Författare Sköt jägarduvan i Västerås idag,bakis............ont i skallen.............sköt 3 rundor, 18,20 och 22. Räckte till särskjutning om andra plats med 7??? andra. Blev till slut 5:a vilket jag är ofantligt nöjd med!!!!!
Publicerat Juni 29, 200916 yr Sköt jägarduvan i Västerås idag,bakis............ont i skallen.............sköt 3 rundor, 18,20 och 22.Räckte till särskjutning om andra plats med 7??? andra. Blev till slut 5:a vilket jag är ofantligt nöjd med!!!!! Bra där. Grattis!
Publicerat Juni 30, 200916 yr Författare grattis kommer du till hjortkvarn opå söndag och skjuter då? Jajjemensan!!!!
Publicerat Juli 2, 200916 yr Författare Kom till Hjortkvarn söndag 5/7, Jägarduvan(sporting-stig), jävla kul!!!! Och nyttigt!!!!
Publicerat Juli 3, 200916 yr Kom till Hjortkvarn söndag 5/7, Jägarduvan(sporting-stig), jävla kul!!!! Och nyttigt!!!! Vart i landet lagom ligger Hjortkvarn någonstans? Om det inte är allt för tokigt långt är man jy svårt sugen på att panga lite. Eller är det nån finalskjutning det är frågan om månne? Peace out//Fitzo
Publicerat Juli 4, 200916 yr Författare Vart i landet lagom ligger Hjortkvarn någonstans? Om det inte är allt för tokigt långt är man jy svårt sugen på att panga lite.Eller är det nån finalskjutning det är frågan om månne? Peace out//Fitzo Hjortkvarn ligger ca 5mil sydöst om Örebro. Nära och bra för dig!!!
Publicerat Juli 5, 200916 yr Författare Gick sådär i Hjortkvarn..........16,19,21.............21 är väl ok, men inte det andra..........fanns en del knepiga duvor, lååååååångsamma, snabbt droppande, inte helt lätt...............
Publicerat Juli 5, 200916 yr Tjena. Klart godkända resultat tycker jag. Kul att du sköt bättre för varje varv. Beträffande avstånd så verkar jag inte ha några spärrar längre Igår natt åkte jag och ett par killar till upp till marken (10 mil enkel) för att vaka rävunge. Blev inget skjutet men när vi fikade hos en av gubbarna som bor där kom en annan av de bofasta förbi och sa att de hade tänkt ställa upp en kastare på en åker och panga lite duvor senare på dan.- "Vi har 1100 plugg och 1200 duvor...! Vad göra? Vi hade min bil och de andra var tvugna att komma hem plus att jag inte hade tagit med hagelbössan. Jo självklart åker man hem till stan, sover 1,5 timme och åker tillbaka upp till vid 12-tiden. Blev då 40 mil totalt. Helt rubbat men fan vad kul vi hade. 4 gubbar (varav en sköt kanske 3 askar) som gjorde av med varenda plugg och alla duvor på kanske 3 timmar. Det lät som kriget mest hela tiden. //Fitzo