Hoppa till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hund + hyrbil?

Featured Replies

Publicerat

Verkar som jag ska ner till stockholm om 2 helger och hÀmta en vovve pÄ ackers. Jag kommer att flyga och funderar pÄ hyrbil dÀr emellan. TÀnkte boka med europcar ifall det nu gÄr. StÄr nÄtt liknande

"In particular, you must not use the Vehicle under any of the following conditions or for any of the following purposes: - transportation of live animals (with the exception of domestic pets, subject to prior authorisation by Europcar),

Som jag fattar det sÄ kan man ta husdjur i hyrbil ifall man kommit överens med hyrfirman i förvÀg. TÀnkte ringa imorgon och se hur det gÄr men Àr lite nervös att det inte kommer att gÄ.

NÄgon som har erfarenhet av djur och hyrbilar eller hört nÄtt om vad som gÀller?

Publicerat

Det Àr helt rÀtt lÀst av dig,

man kan boka en "hundbil" men Ä andra sidan blev det bra mycket dyrare sist vi gjorde sÄ.

Jag hade kört med filt i baksÀtet och en bra roller för hÄren efterÄt.

ja visst det Àr lite elakt mot en eventuell allergiker som skall hyra bilen sen men den skall var sÄ stÀdad frÄn firman att det inte skall göra nÄgon skillnad.

/C

Publicerat
  • Författare

Jo men jag Àr ju sjÀlv sÄ jag mÄste ju ha valpen med mig nÀr jag lÀmnar igen bilen. det som Àr problemet... Annars hade jag garanterat "löst" det :D

Publicerat

Ring och frÄga vad det kostar tror jag Àr enklast.

Jag har ocksÄ haft hund i hyrbil men det skulle vara riktigt surt om nÄgon allergiker fick den sen...

...fast hur gör man med katt/hundhÄr man har pÄ klÀderna dÄ? :huh:

Det stÄr det inget om...

Publicerat

kom bara ihÄg att försÀkríngen inte tÀcker skador orsakade av husdjur.

Publicerat
  • Författare

mmm ska ta och ringa dom imorgon och se om det finns nÄgon djurbil ledig och vad det kostar. Annars fÄr man lösa det pÄ nÄgot annat sÀtt.

Publicerat

Jag krockade en gÄng och fick ha hyrbil ett par veckor medan processen mellan försÀkringsbolagen pÄgick, men det gick inte att fÄ en "hundtillÄten" bil dÄ. Men det var ju frÄn en OK-mack hÀr i stan, sÄ resurserna Àr sÀkert större hos andra firmor. :huh:

Publicerat

Min grabb fick hyra en bil för att köra mig hem frĂ„n en jakt i Ö-götland.

DÄ han var orolig för det dÀr med hund i bilen ringde han till Statoil och frÄgade..till svar fick han...Du skulle aldrig ha frÄgat för nu vet jag ju.

Han fick hyra ÀndÄ men fick lova att det inte skulle synas att det varit en hund i bilen.

Publicerat

Ska du bÄde hyra och ÄterlÀmna bilen i stockholm finns möjligheten att hyra hos "rent a wreck", dÀr har de bilar som Àr ca 5-10 Är gamla till enrimlig peng. DÀr Àr det inga problem att hyra en hundbil. Jag hyrde en dÀr med hundbur och allt, kostade en femtilapp extra.

Publicerat
  • Författare

Ska hyra pÄ t.o.r arlanda och rentawreck verkar bara ha i stockholm. Har ringt runt nu och hört men ingen bilfirma verkar ha nÄn bil för djur. Vetefan hur jag ska göra.... Dumma jag har redan bokat flygresan innan jag kom pÄ det hÀr med förbud i hyrbilar ;)

Ingen som bor nÀra arlanda som kan möta upp mig och hÄlla koll pÄ en valp nÄgra minuter? :wub: Eller kan tÀnka sig att skjutsa för sÀg en 1000-lapp? :lol:

Publicerat
  • Författare

Hmm lutar Ät att det kanske mÄste bli taxi bÄda vÀgarna. 2000kr :wub:

Publicerat

kan du inte fjÀska med "Ackers" dÄ? kanske kan fixa dig o valpen till flyget...

*nyfiken* vad blev det för valp?

Publicerat

Fanns det ingen pÄ nÀrmre hÄll? :D

Seriöst nu: Hoppas det löser sig med transportfrÄgan!

Publicerat

Kom igen nu nollÄttor!

knÀck en myt och visa att det finns vÀnliga sjÀlar i vÄr huvudstad som kan stÀlla upp och skjutsa! Min erfarenhet Àr att pÄ ett eller annat sÀtt sÄ lönar det sig att vara hjÀlpsam.

Publicerat

Jag bor bredvid Arlanda och har nÄgra "Wrecks" som stÄr pÄ gÄrden sÄ skicka ett PM sÄ löser vi det sÀkert.

Publicerat

Jag ska till Stockholm pÄ ett par veckor, och hade gÀrna varit valpvakt ett tag alldeles gratis. ;)

TyvÀrr Àr vÀl chansen att jag befinner mig pÄ Arlanda i just rÀtt stund ganska liten. :D

Publicerat
Jag bor bredvid Arlanda och har nÄgra "Wrecks" som stÄr pÄ gÄrden sÄ skicka ett PM sÄ löser vi det sÀkert.

Super bra linkis

Publicerat

NĂ€r skall du ner?

Jag kan kanske stÀlla upp och köra er beroende pÄ tid.

HĂ€lsningar Malla

Publicerat
  • Författare

Det Àr söndag 5e april kring 15.30 men det verkar som att Linkis Àr min rÀddare i nöden.. Man blir rörd av all vÀnlighet

Publicerat
  • Författare
kan du inte fjÀska med "Ackers" dÄ? kanske kan fixa dig o valpen till flyget...

*nyfiken* vad blev det för valp?

En tikvalp u. TorvbÀckens Birka e. Ackers Doj..

Som förstÄtt att avelsmatadorer inte Àr sÄ poppis men jag tror pÄ parningen. Har hört pÄ ett par hÄll att tikvalpen efter tidigare likadan parning gÄr bra. Och det har jag inte bara hört frÄn uppfödarn :lol: .