Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hund + hyrbil?

Featured Replies

Publicerat

Verkar som jag ska ner till stockholm om 2 helger och hämta en vovve på ackers. Jag kommer att flyga och funderar på hyrbil där emellan. Tänkte boka med europcar ifall det nu går. Står nått liknande

"In particular, you must not use the Vehicle under any of the following conditions or for any of the following purposes: - transportation of live animals (with the exception of domestic pets, subject to prior authorisation by Europcar),

Som jag fattar det så kan man ta husdjur i hyrbil ifall man kommit överens med hyrfirman i förväg. Tänkte ringa imorgon och se hur det går men är lite nervös att det inte kommer att gå.

Någon som har erfarenhet av djur och hyrbilar eller hört nått om vad som gäller?

Publicerat

Det är helt rätt läst av dig,

man kan boka en "hundbil" men å andra sidan blev det bra mycket dyrare sist vi gjorde så.

Jag hade kört med filt i baksätet och en bra roller för håren efteråt.

ja visst det är lite elakt mot en eventuell allergiker som skall hyra bilen sen men den skall var så städad från firman att det inte skall göra någon skillnad.

/C

Publicerat
  • Författare

Jo men jag är ju själv så jag måste ju ha valpen med mig när jag lämnar igen bilen. det som är problemet... Annars hade jag garanterat "löst" det :D

Publicerat

Ring och fråga vad det kostar tror jag är enklast.

Jag har också haft hund i hyrbil men det skulle vara riktigt surt om någon allergiker fick den sen...

...fast hur gör man med katt/hundhår man har på kläderna då? :huh:

Det står det inget om...

Publicerat

kom bara ihåg att försäkríngen inte täcker skador orsakade av husdjur.

Publicerat
  • Författare

mmm ska ta och ringa dom imorgon och se om det finns någon djurbil ledig och vad det kostar. Annars får man lösa det på något annat sätt.

Publicerat

Jag krockade en gång och fick ha hyrbil ett par veckor medan processen mellan försäkringsbolagen pågick, men det gick inte att få en "hundtillåten" bil då. Men det var ju från en OK-mack här i stan, så resurserna är säkert större hos andra firmor. :huh:

Publicerat

Min grabb fick hyra en bil för att köra mig hem från en jakt i Ö-götland.

Då han var orolig för det där med hund i bilen ringde han till Statoil och frågade..till svar fick han...Du skulle aldrig ha frågat för nu vet jag ju.

Han fick hyra ändå men fick lova att det inte skulle synas att det varit en hund i bilen.

Publicerat

Ska du både hyra och återlämna bilen i stockholm finns möjligheten att hyra hos "rent a wreck", där har de bilar som är ca 5-10 år gamla till enrimlig peng. Där är det inga problem att hyra en hundbil. Jag hyrde en där med hundbur och allt, kostade en femtilapp extra.

Publicerat
  • Författare

Ska hyra på t.o.r arlanda och rentawreck verkar bara ha i stockholm. Har ringt runt nu och hört men ingen bilfirma verkar ha nån bil för djur. Vetefan hur jag ska göra.... Dumma jag har redan bokat flygresan innan jag kom på det här med förbud i hyrbilar ;)

Ingen som bor nära arlanda som kan möta upp mig och hålla koll på en valp några minuter? :wub: Eller kan tänka sig att skjutsa för säg en 1000-lapp? :lol:

Publicerat
  • Författare

Hmm lutar åt att det kanske måste bli taxi båda vägarna. 2000kr :wub:

Publicerat

kan du inte fjäska med "Ackers" då? kanske kan fixa dig o valpen till flyget...

*nyfiken* vad blev det för valp?

Publicerat

Fanns det ingen på närmre håll? :D

Seriöst nu: Hoppas det löser sig med transportfrågan!

Publicerat

Kom igen nu nollåttor!

knäck en myt och visa att det finns vänliga själar i vår huvudstad som kan ställa upp och skjutsa! Min erfarenhet är att på ett eller annat sätt så lönar det sig att vara hjälpsam.

Publicerat

Jag bor bredvid Arlanda och har några "Wrecks" som står på gården så skicka ett PM så löser vi det säkert.

Publicerat

Jag ska till Stockholm på ett par veckor, och hade gärna varit valpvakt ett tag alldeles gratis. ;)

Tyvärr är väl chansen att jag befinner mig på Arlanda i just rätt stund ganska liten. :D

Publicerat
Jag bor bredvid Arlanda och har några "Wrecks" som står på gården så skicka ett PM så löser vi det säkert.

Super bra linkis

Publicerat

När skall du ner?

Jag kan kanske ställa upp och köra er beroende på tid.

Hälsningar Malla

Publicerat
  • Författare

Det är söndag 5e april kring 15.30 men det verkar som att Linkis är min räddare i nöden.. Man blir rörd av all vänlighet

Publicerat
  • Författare
kan du inte fjäska med "Ackers" då? kanske kan fixa dig o valpen till flyget...

*nyfiken* vad blev det för valp?

En tikvalp u. Torvbäckens Birka e. Ackers Doj..

Som förstått att avelsmatadorer inte är så poppis men jag tror på parningen. Har hört på ett par håll att tikvalpen efter tidigare likadan parning går bra. Och det har jag inte bara hört från uppfödarn :lol: .