Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kustjakt

Featured Replies

Publicerat

Kommer få tillgång till jakt på ett mindre område som ligger i skärgården vid bråviken och undrar lite hur långt ut i vattnet jakträtten sträcker sig?

Mvh Garou

Publicerat
Kommer få tillgång till jakt på ett mindre område som ligger i skärgården vid bråviken och undrar lite hur långt ut i vattnet jakträtten sträcker sig?

Mvh Garou

Vad kul

Vilka öar /stränder gäller det ?

// Jägare utan gränser :lol:

Publicerat
  • Författare
Vad kul

Vilka öar /stränder gäller det ?

// Jägare utan gränser :lol:

En remsa mark på halvön Stora Sidus mitt emot pappersverket, djurön.

Det e inte riktigt klart än att jag får det men troligtvis :lol:

Tänkte bara höra hur långt ut man får lägga vättar o så.

Mvh

Publicerat

Det beror på... du måste kolla om det är enskilt vatten eller inte. Nära fastland eller större öar så förs även vattnet till fastigheten, och då styr självfallet fastighetsgränsen jakträtten. Gränsen för allmänt vatten går normalt 300 meter ut från fastland större öar, och på allmänt vatten måste man ha särskilt tillstånd för att jaga. MEN- mindre öar räknas inte, och en mindre ö där man har jakträtt kan alltså helt omges av allmänt vatten. Man har då jakträtt intill 100 meter från stranden. Där fastigheter gränsar till varandra delas rätten till allmänt vatten jämnt, exempelvis mellan två öar belägna mindre än 100 + 100 meter från varandra med olika jakträttshavare.

Kolla alltså fastighetskartan, och se till att du arrenderar jakten på hela fastigheten så skall vettejakten rimligen vara säkrad.

Publicerat
  • Författare
Det beror på... du måste kolla om det är enskilt vatten eller inte. Nära fastland eller större öar så förs även vattnet till fastigheten, och då styr självfallet fastighetsgränsen jakträtten. Gränsen för allmänt vatten går normalt 300 meter ut från fastland större öar, och på allmänt vatten måste man ha särskilt tillstånd för att jaga. MEN- mindre öar räknas inte, och en mindre ö där man har jakträtt kan alltså helt omges av allmänt vatten. Man har då jakträtt intill 100 meter från stranden. Där fastigheter gränsar till varandra delas rätten till allmänt vatten jämnt, exempelvis mellan två öar belägna mindre än 100 + 100 meter från varandra med olika jakträttshavare.

Kolla alltså fastighetskartan, och se till att du arrenderar jakten på hela fastigheten så skall vettejakten rimligen vara säkrad.

Ok ska kolla upp de. tackar för svar :rolleyes:

Mvh

Publicerat
Ok ska kolla upp de. tackar för svar :rolleyes:

Mvh

Det var väl härligt att se ?

Då finns det ju möjligheter trots det snäva utrymmet runt platsen.

Härligt och kul för dig :rolleyes:

//Jägare utan gränser

Publicerat
  • Författare
Det var väl härligt att se ?

Då finns det ju möjligheter trots det snäva utrymmet runt platsen.

Härligt och kul för dig ;)

//Jägare utan gränser

Jupp Kan bli riktigt bra :P

Var ngnstans ligger "dina" öar då?

Mvh

Publicerat
Jupp Kan bli riktigt bra :(

Var ngnstans ligger "dina" öar då?

Mvh

De ligger straxt norr om "Fläskhålet" om det är bekant :(

• 3 years later...
Publicerat
  • Författare

En återkoppling Har nu "tillträtt" arrendet samt även skjutit mina första gräsänder och trutar :)

Dock så är detta med gränsen ute i vattnet ett litet aber då jag inte kan reda ut hur långt jakträtten sträcker sig.

Trode först att komunen ägde vattnet utanför samt en liten Ö ca 45 m från land, ringde och kollade hur det låg till och då berättade dom att det äger "kalle k karlsson"

Alltså är det ej Allmänt vatten utan Enskilt vatten? och jakträtten borde då gå 100m ut från land eller mitt mellan "mitt" land och hans Ö.

Är detta korrekt uppfattat, tycker detta är lite snårigt.

Inte minst när alla förståsigpåare tycker det ena o det andra. :thumbsup:

Hoppas ni kan reda ut det hela så jag får klarhet

Mvh Per

Publicerat
  • Författare

ingen som kan bena ut det åt mig..

Publicerat

Om du ritar en karta över fastighetsförhållandena och hör av dig via mail på jobbet så kan vi lösa det åt dig.

Publicerat
  • Författare

Fixar det snarast tackar:)

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.