Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Leica Geovid 10X42

Featured Replies

Publicerat

Såg att det var en firma på Blocket som annonserade ut dylika till ganska bra pris.

Är det någon som har erfarenhet av 10X42:an i praktisk jakt? ev. negativ kritik är givetvis intressantast men även positiv.

Har en Leica LRF 1200 sedan tidigare men tycker att den är lite svår att mäta genom då man har glasögon, tänkte kränga den för att mildra smällen från 10X42:an om det blir affär, vad kan man tänkas få ut för en beggag LRF 1200 som är 5 år gammal och i gott skick?

Publicerat
  • Författare

Sååå, då har man gjort slag i saken och beställt en Leica 10X42:a, Conny hotade att håna mig i evigheter om jag inte beställde den och den lätta bjuder jag ju inte på, snodde förresten ett Blaserfäste framför näbben på honom när han inte kunde bestämma sig så nu ligger jag minst en upp på honom.. :o

Tråkigt att ingen har någon erfarenhet av Leican, jag är lite rädd att den ska bli för klumpig att ha med sig på topp och ripjakten men hoppas givetvis att jag har fel..

Beställde från Ronneby och han lovade att den skulle vara uppe i slutet på veckan, inget är som väntans tider..

Publicerat

Den är absolut inte klumpig,

den är kanske den bästa kombon för dagsjakt,

jag har lekt med en dylik ett flertal gånger på bana och i fält under jakt, resultaten har inte låtit vänta på sig.

/C