Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lafayette Micro 4 DC31

Featured Replies

Publicerat

Hej.

Jag funderar på att köpa en Lafayette Micro 4 DC31 men känner ingen som har en sådan radio. Min Bror har en Micro 3 och han tycker att den har dålig driftstid. Finns det någon som har egna erfarenheter av denna jaktradio, tar gärna emot era synpunkter.

Mvh

Publicerat
Hej.

Jag funderar på att köpa en Lafayette Micro 4 DC31 men känner ingen som har en sådan radio. Min Bror har en Micro 3 och han tycker att den har dålig driftstid. Finns det någon som har egna erfarenheter av denna jaktradio, tar gärna emot era synpunkter.

Mvh

Jag har en och är nöjd, köper du stora batteriet så räcker den flera dagar. Dock blir den lite klumpigare då.

Brukar ofta få beröm att just min radio hörs så bra.

\mats

Publicerat

Har åxå en och är nöjd, har haft den i 3 säsonger, kanske 4??? Men det lilla orginalbatteriet har börjat ge sig, kör nu med torrbatterikasset med litiumbatterier i. Tror stora batteriet kostade 1300:- när jag kollade förra året, saftigt.............

Men annars är den kanon.

Publicerat
  • Författare

Låter ju bra. Det kommer nog bli en sådan lite längre fram.

Tack för era kommentarer.

Mvh

Peter

Publicerat
Hej.

Mvh

Jag har och jag är nöjd med den. Inga problem hitills och den ska var med på 3:dje jakten till hösten. B) Det är hela norrlandspaketet på den. :blush:

Det enda som den inte klarar av på ett tillfredställande sätt är högkraftsledningar men det gör ingen annan heller för den delen vad jag vet. :huh:

Publicerat
Hej.

Mvh

har själv en dc3 och inga problem med driftstiden, beror mycket på hur man underhåller batteripaketet...

Publicerat
har själv en dc3 och inga problem med driftstiden, beror mycket på hur man underhåller batteripaketet...

Har underhålligt enligt instruktionsboken, likaså en annan kompis..................

När det var nytt så klarade batteriet knappt 1 ½ jaktdag, lite klent, då körde jag på full effekt.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Idag har jag hämtat min jaktradio det blev en Lafayette Micro 4. Den verkar lätt använd och så får jag ju hoppas att den är så bra som den verkar vara.