Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Chipläsare

Featured Replies

Publicerat

Hej

Någon som vet om alla utställningar håller med chipläsare eller man måste skaffa en egen?

Verkar ju vara rätt dyra saker det här.

\mats

Publicerat

Har bara varit på SSÄK's utställningar. Men där brukar alltid finnas läsare.

Publicerat

Om man ställer hos KK finns det alltid, men på mindre utställningar som ras och specialklubbarna har är det inte säkert att det finns, även om det oftast gör det. Man bör alltså ringa och kolla innan.

Köpte min chipläsare för 12-1300:- för några år sedan via skk.

Publicerat

Om jag inte är helt fel ute så är det ens egen skyldighet att hålla avläsare som utställare / jaktprovstartare. På de flesta större utst. / prov brukar det finnas en avläsare.

Publicerat
Om jag inte är helt fel ute så är det ens egen skyldighet att hålla avläsare som utställare / jaktprovstartare. På de flesta större utst. / prov brukar det finnas en avläsare.

Helt korrekt, men har man ingen så kan man ringa och kolla om det finns på plats och gör det inte det, så brukar de flesta lokala kk/någon uppf. kunna hyra ut någon.

Publicerat
  • Författare
Har bara varit på SSÄK's utställningar. Men där brukar alltid finnas läsare.

Det var det jag egentligen letade efter, men jag får väl ringa och kolla för säkerhetsskull är ju ett tag innan anmälningen ska vara inne.

Kollade på SKK men billigaste låg runt 2000 spänn vilket är rätt saftigt.

Konstigt att det inte kommit fram billigare läsare på marknaden!

\mats

Publicerat
Det var det jag egentligen letade efter, men jag får väl ringa och kolla för säkerhetsskull är ju ett tag innan anmälningen ska vara inne.

Bara ring och kolla, brukar jag göra.

Tycker man kunde skriva in det i inbjudan, skulle spara många frågor.

Antar av vi ses i Torne då Mats?

Jag ska nog inte ställa, men brukar åka dit ändå.

Publicerat

Scandivet Galaxy ligger där på 1500:- för medlemmar.

Skumt att de höjts i pris. Vet att minimaxen gick på 1600:- inkl frakt ifjol enligt en som köpte då och när jag köpte min var den ju billigare..

Publicerat

Jag har personligen aldrig insett fördelarna med chipmärkning mot tatuering i örat? Inte ens riktigt funderat över varför man välje chip? Någon som kan klargöra för mig, även om det kanske kapar tråden lite...? <_<

Publicerat

Förutom att det på (spets)raser inte syns vad som är intatuerat, såvida man inte rakar örat och har sådan tur att det inte bleknat till oigenkännlighet?

Man kan vid tatuering skada örats brosk så pass att örat blir vanskapt, det gör vidrigt ont på valparna att bli tatuerade är väl vad som ploppar upp sådär direkt <_<

Publicerat
  • Författare
Jag har personligen aldrig insett fördelarna med chipmärkning mot tatuering i örat? Inte ens riktigt funderat över varför man välje chip? Någon som kan klargöra för mig, även om det kanske kapar tråden lite...? <_<

Kan ju se en fördel med just spetsar med deras uppstående öron men inte annars. På tax och drever måste det vara en fördel med tatuering i örat. Eller som på Zorro som har båda delar.

\mats

Publicerat
  • Författare
Bara ring och kolla, brukar jag göra.

Tycker man kunde skriva in det i inbjudan, skulle spara många frågor.

Antar av vi ses i Torne då Mats?

Jag ska nog inte ställa, men brukar åka dit ändå.

Tänkte det ska lägga in någon bild på honom så får ni avgöra om det är lönt men för mitt lekmanna öga ser han riktigt bra ut.

Ikväll hinner jag inte för jag ska iväg på styrelsemöte i taxklubben.

\mats