Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken stock?

Featured Replies

Publicerat

Sålde ju HS kolven då den inte passade, tyckte greppet var för litet. Klämde för nån dag sen på en Mcmillan A5 med alla krusiduller som finns till den. Trodde det var drömstocken, men den kändes inte rätt heller. Var ju bra slapp man lägga 5-6000:- på en sån ^_^ Brukar ha en förmåga att köpa grejer innan jag vet om dom passar/funkar för mig ;)

Ska med kompisen o klämma på en AI och se hur den känns. Har skjutit med den för typ 10 år sen men det minns man ju inte, har ju blitt nån bira sen dess. På ett sätt hoppas jag att den inte passar då 1.5 kostar $800 och 2.0 som jag vill ha kostar 1000. 2.0 är vikmodellen.

Tror jag måste ta en skiva markisolering och fila på den så man får en kolv som stämmer. Börjar tro man e vanskapt eller nåt sånt då man inte hittar en kolv som passar.

Vad är egentligen prio då man ska hitta en kolv som stämmer till 100%

Publicerat

Att inse att en helt optimal stock bara kommer att vara det i en skjutställning.

För det fall att du anser annorlunda, vilket är helt tillåtet tycker jag att du skall titta runt lite på stockarna för olika grenar/discipliner ser ut,

de är inte helt lika.

Den bästa formen är den som tillåter dig att skjuta bäst i den ställning du prioriterar och sedan ok i resten.

Jänkarna anser att McMillans HTG stock är den bästa kompromissen, själv vet jag inte.

Du gör helt rätt som tar ett eget beslut om optimetering, kommer att med intresse och nöje att följa tråden där vi får se ennat annat alster från dig ta form.

/Christian

Publicerat
  • Författare
Att inse att en helt optimal stock bara kommer att vara det i en skjutställning.

För det fall att du anser annorlunda, vilket är helt tillåtet tycker jag att du skall titta runt lite på stockarna för olika grenar/discipliner ser ut,

de är inte helt lika.

Den bästa formen är den som tillåter dig att skjuta bäst i den ställning du prioriterar och sedan ok i resten.

Jänkarna anser att McMillans HTG stock är den bästa kompromissen, själv vet jag inte.

Du gör helt rätt som tar ett eget beslut om optimetering, kommer att med intresse och nöje att följa tråden där vi får se ennat annat alster från dig ta form.

/Christian

Det är ju liggande skytte som gäller så det är ju det stocken ska vara utformad till, frågan är ju hur för att den ska passa. Vet inte i vilken ände man ska börja.

Vet inte om man törs lägga ut bilder på nåt sånt, kan ju bli idiotförklarad ^_^

Publicerat

Inte vara blyg nu,

vi är alla lite lagom knäppa och det är helt ok att visa det här.

Förresten en bild säger med än 1 000 ord.

Eller som jag brukar säga till mina klienter, du kan lita på mig.

/C

Publicerat

Mats!

Fick samma känsla när jag klämde på A5:an, kändes helt enkelt inte riktigt bra... Nått som jag tror funkar skitbra är en Bobergare med lite extra sås på diverse ställen så man kan forma till den efter eget bihag, ett par justerbara doningar och vips så har man nått som passar. Tror isof att det skulle få bli en blandning mellan Sporter och varmint men det är ju jag det.

Publicerat
  • Författare

Är inne på nåt sånt med.

Publicerat
  • Författare

Vart less på att fundera! Blev en dylik. http://www.hitechtactical.com/Choate-Remin...ical-Stock.html Rätt lik en A-5:a men då jag klämde på den en gång till, la mig ner på stiggos verkstadsgolv, så stämde det lite bättre. Kanske skulle kollat liggande på en gång då det är det den kommer användas till <_< Får hoppas dom $270 jag investerat duger till nåt. Annars så är den ju i den prisklassen att man kan göra lite ändringar på den utan att må dåligt. Ska va gjord av glasfiber så då är det ju inga större problem att jobba med. Får hoppas den kommit tills man kommer hem på påskafton :P

Publicerat

Givetvis kommer en recension... :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Givetvis kommer en recension... :lol:

Självklart :lol: Skickas imorrn :lol:

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu har den kommit :huh:

gx16h5YS.jpg

Kommer bli svår att skjuta stående med men liggandes blir den super. Pistolgreppet är riktigt grovt och det passar mina dasslock alldeles ypperligt :D

Om finishen kan man väl säga att den är färdig till 98%, lite spår efter fräsning i alublocket och gjutmärken i plasten men helt klart värt dom pengar den kostade. Rembygelfästen på bägge sidor + skena under med ytterligare ett fäste för benstöd. Bäddningen ligger och mummar till sig nu så imorrn eller övermorrn blir det banan :P