Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur går tjäderjakten?

Featured Replies

Publicerat

Här är det totalt värdelöst och fågelstammen har kraschat nästintill totalt, kommer att vara i det närmaste tomt kommande år om kurvan fortsätter nedåt som forskarna påstår att den kommer att göra..

Håller på med injagning av 9 månaders finnspetsvalp och det är ju ingen höjdare ett sånt här år, men det har gått över förväntan och hunden är otroligt lovande! Har fått ner några gammtuppar och en höna på perfekta ståndskall så "grovjobbet" är gjort. Finliret tar väl den tid det tar, men det är ju mera nöje än slit.

Publicerat

Tjäderstammen här uppe i Norrbotten är väl ok på sina ställen "lokalt".

Själv har jakten på dessa inte gått något vidare, endast några hönor har fått följa med hem. :-

I och med att unghunden dog har min jaktlust minskat väldigt mycket, men den äldre hunden måste få komma ut och springa, så ännu lever tjädrarna farligt där jag drar fram senare i höst :D

Publicerat

Tråkigt det där med hunden Seger... :(

Jag ska nog i allafall en sväng till Pessinki området i helg.

Kommer med rapport därifrån senare..

Jagar utan hund men ska testa locka ripor..  8)

Hehe det gick gaska hyffsat på älgjakten.. fick flera gånger flockar springandes framför fötterna.. ... ... ... däremot får jag nog träna mer på älgläten, för det blev ju lite fel....

PS: hmm älgjakten gick ändå ganska hyffsat, kommer med en tråd om det senare..

Publicerat

Jag har inte skjutit en tjäder och knappt sett någon heller. Förut brukar man alltid se någon grusätare också, men icket i år... :-

Publicerat

Jag sitter i samma båt, rödingsfiskarn....

Även jag håller på med injagning av en finne och maken till lite fågel har jag då aldrig upplevt.  :(

Men, men.. det är bara att knoga på! Trots allt så har en orrtupp fått stryka på foten hittills.

Och ett par fina stånd har det blitt fast då har husse klantat till det.  :-[

Skam den som ger sig!

// gAsToN

Publicerat

Ja i år har jag bara sett ett stället där det var gott om tjäder.

Men även där är det glest nu. :-

Inga grusätare ute på vägarna heller. (Fast dom dog väl förra året då den där jävla biljägaren var ute >:( )

Publicerat

Ja just det, den där jäkeln. Han tog EN HEL DEL. >:(

Publicerat

Jo tack! Jag tycker att det går ganska bra. Det är en dålig föryngring, men det faller fågel för främst yngretiken i jämna mellanrum :). Jag tycker att det är hyffsat med fågel i år. Jag får smyga på ståndskall de allra flesta dagarna, men visst håller man igen med skjutandet ett sånt här år. Man har ju videokamera ;D som det är kul att filma tupparna med.

Publicerat
Jo tack! Jag tycker att det går ganska bra. Det är en dålig föryngring, men det faller fågel för främst yngretiken i jämna mellanrum :). Jag tycker att det är hyffsat med fågel i år. Jag får smyga på ståndskall de allra flesta dagarna, men visst håller man igen med skjutandet ett sånt här år. Man har ju videokamera ;D som det är kul att filma tupparna med.

Fråga mats om du kan lägga upp en videosnutt någonstans....skulle vara trevligt...:P

Publicerat
Inga grusätare ute på vägarna heller. (Fast dom dog väl förra året då den där jävla biljägaren var ute >:( )

Snälla säg att han blev tagen på bar gärning och fick både vapen och bil förverkade....hoppas....hoppas.

/Micke

Publicerat
Snälla säg att han blev tagen på bar gärning och fick både vapen och bil förverkade....hoppas....hoppas.

/Micke

Ja det var nära föreståndet, men någon klantig jäkel råkade försäga sig..

Publicerat

Ja tyvärr, men jag undrar om det var någon i morse? Jag och min son var på Orrmyren och när vi satt där, hör vi en bil som åker fram och tillbaka samt in på småvägarna. Vid två tillfällen så smäller det ungefär där bilen befinner sig. Det behöver ju inte vara...men det lät misstänkt ut.