Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken är den bästa fotogenvärmaren?

Featured Replies

Publicerat

Har tänkt skaffa mig en fotogenvärmare för att bruka under vintertid i en tältkåta. Då är frågan vilken som är den bästa?

Publicerat

Har bara erfarenhet av P.O.D och den är bara bra, tippskydd mm

Publicerat

Jag har köpt en sån här fotogenvärmare och den funkar kanonbra.

Kör den ute på altanen på senhösten bland annat för att få lite värme.

Har även ett sånt där jumboparasoll med ett stort myggnät över och då blir det riktigt varmt och skönt därunder på höstkanten om man eldar lite med värmaren.

Publicerat

Att använda en fotogenvärmare i ett tält eller en vakkoja med dålig ventilation är jag tveksam till.

Har en lite äldre f-värmare själv och vid ström avbrott har den fått värma huset lite.

Men luften blir väldigt skum efter ett tag och så luktar det lite, inte störande kanske men man blir orolig för att det ska va skadligt för en själv och barnen.

Men har man god ventilation så gör det väll samma för de är effektiva.

Lycka till å va rädd om dig !

Publicerat
Att använda en fotogenvärmare i ett tält eller en vakkoja med dålig ventilation är jag tveksam till.

Har en lite äldre f-värmare själv och vid ström avbrott har den fått värma huset lite.

Men luften blir väldigt skum efter ett tag och så luktar det lite, inte störande kanske men man blir orolig för att det ska va skadligt för en själv och barnen.

Men har man god ventilation så gör det väll samma för de är effektiva.

Lycka till å va rädd om dig !

Inga problem med ventilationen i ett tält, MEN, Om du vill ha värme i ett tält på vintern så är det alldeles för fjuttigt med en sån där liten jula-värmare. Den duger väl att koka kaffe över men det finns ingen värme nere vid sovnivå. Det räcker om man är inställd på att sova i tjocka sovsäckar likt ett tält utan värme men om du vill kunna klä av dig och ha det göttgött så är det dieselkamin som gäller. En sån med skorsten och hela paketet. Jag har själv sovit vid en felinställd Moskosel-variant, den brassade på för mycket så det blev för varmt, blev tvungen att slå av den trots rejäl tältkåta och ca 15 grader kallt ute. Jag har endast sett den kamin som moskoselkåtan hade och en hemmagjord variant, men jag vet inte var den är kopierad ifrån.

Nånting annat som värmer bra är ju en vedkamin, det kan alla som har varit i ett militärtält intyga. Men då måste man ju kasta i ved hela j***a tiden, alltså inte heller ett alternativ på natten. Men desto trevligare under den vakna tiden.

post-3421-1238096844_thumb.jpg