Publicerat Mars 26, 200917 yr Jupp frågan är var hittar jag en sån där pryl eller kanske ännu enklare vad kan den heta på svenska. /C
Publicerat Mars 26, 200917 yr Jupp frågan är var hittar jag en sån där pryl eller kanske ännu enklare vad kan den heta på svenska. /C Välsorterad järnhandel? Osäker på namnet dock, ser ut som att det är någon form av bricka som ska sitta i gips?
Publicerat Mars 26, 200917 yr Författare Ja precis, du har så rätt Kroken, det är ju frågan om namnet eller hur, jag vet det inte heller. Någon med insikt? /C
Publicerat Mars 26, 200917 yr Dylika skruvar används mycket flitigt vid högtalarbyggen så en rekommendation är att leta där också.
Publicerat Mars 27, 200917 yr Författare Ehnebom- jag skall montera fler fästpunkter genom stocken på min McMillan kolv, det fäste som sitter i kolven/framstocken är ett identiskt som det vi tittar på ovan, vad har du för spännande förslag? /Christian
Publicerat Mars 27, 200917 yr Ehnebom-jag skall montera fler fästpunkter genom stocken på min McMillan kolv, det fäste som sitter i kolven/framstocken är ett identiskt som det vi tittar på ovan, vad har du för spännande förslag? /Christian Det var märkligt att det satt sånna där, normalt så är det ju maskingänga + mutter eller träskruv på rembygelfästena. Har aldrig sett att det suttit sånna där. Kanske inte så dum lösning endå om det redan sitter likadana där sen tidigare Min tanke var att använda sånna här Dom finns i M5, M6 å M8, säkert fler dimensioner men det är dom jag har fått tag på. Längden är 2.5 gånger gängbredden.
Publicerat Mars 27, 200917 yr Författare Ehnebom- som en del av mina ingrepp på kolven/framstocken kommer att medföra att de blir lite "trångt" mellan hålen framtill så är det där ingen dum idé, jag skall hålla den i bakhuvudet, med tanke på att jag skall till stålboda på lördag ie i morgon kommer jag inte att meka något med pangen före det. Jag kommer att återkomma i min dagbok om arbetet med kolven. /C
Publicerat Mars 27, 200917 yr Ehnebom Anledningen till att det sitter såna inslagsmuttrar på McMillan är att dom till stör del är uppbyggda med microbalonger invändigt och bara har ett hårt skal utvändigt v glasfiber. Att bara sätta en insatsgänga är jag rätt säker på inte håller då kraften fördelas på för liten yta, och den ngt porösa fyllningen skulle ge med sig.
Publicerat Mars 27, 200917 yr Det var som fan, trodde iallfall att dom var uppbyggda runt en sandwichkärna
Publicerat Mars 27, 200917 yr Författare Nope de är mest bara ballonger, något man blir varse när man arbetar med dem för in/tillpassningar. /Christian
Publicerat Mars 27, 200917 yr Borde ju iof gå att fräsa bort en större yta av "spacklet" å fylla ut med ren eller glasfiberarmerad epoxy istället, om du nu har stora problem med att få plats med en till "IKEA" mutter alltså Måste bara fråga vad din signatur betyder?
Publicerat Mars 27, 200917 yr Författare E- Det återstår en del mätning och annan utprovning innan borren tas fram. Jag hoppas att jag får plats med allt som jag vill trots allt. Min signatur är min invägning, en påminnelse till mig själv att inte glömma bort gymmet och löpskorna, som arbetsnarkoman och nybliven singel gäller det att behålla fokus på något som går bra. /Christian som om tio timmar kommer att ligga på magen i snön och skjuta på längre håll än vad jag någonsin gjort förut.