Publicerat Mars 26, 200917 yr Har funderat på en sånn, så ær det nån som vet något om den poitivt eller negativt?
Publicerat Mars 26, 200917 yr Enda negativa är väl priset Har själv samma modell fast en Zeiss. Vet inte vad som skiljer dom åt.
Publicerat Mars 27, 200917 yr Hur är det med motljusskydd på dessa har läst någonstans att det var problem med detta
Publicerat Mars 27, 200917 yr http://www.opticstalk.com/forum_posts.asp?tid=15982 Om skillnaderna mellan Zeiss och Hensoldt, min personliga uppfattning är nog att skillnaderna är större än vad man tror, Förresten tecnica.nu i länken ovan är ingen mindre än H. Spuhr. När man skådar dessa bilder ovan så ser man att det är skillnader på knopparna med, enligt uppgifter finns Hensoldten med ett annat mil dot riktmedel mer som det på x72;an samt med en inbyggd avståndsmätare. Dock har jag för mig att det bara är 3-12 och 4-16 som har medförstorande riktmedel, ingen av 6-24:orna har det. /C