Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Då kanske dom klarar sig här uppe också???

Featured Replies

Publicerat

Snö och kyla i Dalarna stoppar inte vildsvinen

http://www.jaktojagare.se/

:blink:

Publicerat

Lessen att behöva förstöra din kväll lsjonsson men enligt SVT's Mitt i naturen klarar vildsvin ett snödjup på 1 meter, dvs gränsen skulle gå strax norr om skellefteå, men kommer de hit lovar jag att bjuda ner dig på lite jakt, gratis :blink:

Andreas

Publicerat

Tja skulle dom komma hit så vet jag inte. Det kommer nog att dröja innan vi har dom här uppe.

Publicerat
Tja skulle dom komma hit så vet jag inte. Det kommer nog att dröja innan vi har dom här uppe.

De kanske får lift med en lastbil upp, det kan gå snabbare än du tror

Andreas

Publicerat
  • Författare
Lessen att behöva förstöra din kväll lsjonsson men enligt SVT's Mitt i naturen klarar vildsvin ett snödjup på 1 meter, dvs gränsen skulle gå strax norr om skellefteå, men kommer de hit lovar jag att bjuda ner dig på lite jakt, gratis ^_^

Andreas

Men Vi har inte mer än ca. 40 cm just nu. :lol: Tack kompis! :lol: Jag har aldrig varit med om ett sådant snöfattigt Norrbotten kustland som i år. :D

Publicerat

??? Du har visst glömt förra året. Tycker det är ovanligt mycket snö iår. Man blir tom sugen på skaffa skoter ^_^

Publicerat
  • Författare
??? Du har visst glömt förra året. Tycker det är ovanligt mycket snö iår. Man blir tom sugen på skaffa skoter ^_^

Dom får väl ta E4:an förbi Piteå då. :D Inte här tycker jag. Blä! :lol:

Publicerat
Men Vi har inte mer än ca. 40 cm just nu. :P Tack kompis! :D Jag har aldrig varit med om ett sådant snöfattigt Norrbotten kustland som i år. :D

har ni lite snö:D

här i medelpad har vi över 60 cm :P

Publicerat
  • Författare
har ni lite snö :D

här i medelpad har vi över 60 cm ;)

Ja, i våra ögon sett. :D Lite mer i inlandet. Runt 80 cm brukar väl vara mer normalt. :D Då har du fått skotta med andra ord i vinter. :D

Publicerat
De kanske får lift med en lastbil upp, det kan gå snabbare än du tror

Andreas

Man vet ju aldrig hur fort det kan gå. Men jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till att få hit dom.

Publicerat
Man vet ju aldrig hur fort det kan gå. Men jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till att få hit dom.

Jag lovar, du kommer aldrig att ångra dig! Nu tänker jag bara på själva jakten... :huh:

Publicerat
  • Författare

Vi kommer ju att få något nytt att jaga! ;) Tänk dig det Foffe när dom plöjer fram i snön till vintern i 110 knyck. ;)

Publicerat

Finns ju svin på ryska tundran läste jag nånstans. Fast våra svin är väl inblandat lite tamsvin i och dom kanske inte är riktigt lika hårda?

Publicerat
  • Författare
Finns ju svin på ryska tundran läste jag nånstans. Fast våra svin är väl inblandat lite tamsvin i och dom kanske inte är riktigt lika hårda?

Ok! Det visste jag inte!

Publicerat
har ni lite snö;)

här i medelpad har vi över 60 cm :D

60 cm är väl ingenting? ;)

Här nedanför trädgränsen så kom det ungefär 120 cm... Men just nu har vi bara 70 cm... :)

Tror växthuseffekten måste börja ta i lite mer innan vi får hit vildsvinen...

Publicerat

Det är knappast troligt...