Publicerat Oktober 14, 200520 yr Vad vet ni om kalibern....verkar vara en skojig sak som en del yrkesjägare använder med bra effekt i....jag vill ha fakta!!
Publicerat Oktober 14, 200520 yr Håll till godo... http://www.gunsandammomag.com/ammunition/the_17_remington/ Tyvärr på engelska...men en bra anledning att damma av den engelska ordboken
Publicerat Oktober 14, 200520 yr Författare Håll till godo...http://www.gunsandammomag.com/ammunition/the_17_remington/ Tyvärr på engelska...men en bra anledning att damma av den engelska ordboken tackar!
Publicerat Oktober 15, 200520 yr Författare Vill ha faktorn är inte liten på den.... nej funderar starkt på att sätta i en sådan pipa i min vixen...
Publicerat Oktober 15, 200520 yr nej funderar starkt på att sätta i en sådan pipa i min vixen... Fränt...det borde ju va en ypperlig kaliber till räv och andra djur som man inte är så rädd om köttet på, borde inte heller bli särskillt mycke förstört av pälsen om man har rätt kula, ett litet hål in och inget hål ut... puré där inne håll oss uppdaterade. //Fredde
Publicerat Oktober 16, 200520 yr Författare Fränt...det borde ju va en ypperlig kaliber till räv och andra djur som man inte är så rädd om köttet på, borde inte heller bli särskillt mycke förstört av pälsen om man har rätt kula, ett litet hål in och inget hål ut... puré där inne håll oss uppdaterade. //Fredde Har fått lite mer info från annat håll och dom som använder den säger samma sak, detta är den ända kulbössa du behöver om du skall jaga effektivt
Publicerat Oktober 16, 200520 yr 17 hmr är väl i klass 4 om jag inte missminner mig ??? samma som 22lr mao, rävarna klarar sig om man skall följa lagen...och det ska man väl eller?
Publicerat Oktober 16, 200520 yr Författare 17 hmr är väl i klass 4 om jag inte missminner mig ??? samma som 22lr mao, rävarna klarar sig om man skall följa lagen...och det ska man väl eller? det är inte 17 hmr utan 17 rem som är en cal 17 kula i en 223 hylsa...
Publicerat Oktober 16, 200520 yr Visst är det en klass 4 patron då kulvikterna ligger klart under 2,5 gram som är minsta tillåtna för klass 3 jakt. Men kalibern är som högpresterande klass 4 vapen ändå intressant. /Micke