Publicerat Mars 29, 200917 yr Tjena, har länge sökt ett nytt sikte till 222:an då gluggen som sitter monterad där nu inte duger till mycket. Hittade då ett begagnat Helia C 3-12*56 som såg läckert ut. Som sagt, gluggen ska sitta på en 222:a, användas till smygjakt där hållen max är 150 meter samt till vakjakt på räv under vinterhalvåret. Min fråga är då duger detta sikte till det jag ska ha den till eller rekomenderar ni någonting annat?
Publicerat Mars 29, 200917 yr Tycker det duger.. är det CT eller CB eller vad modellerna heter? Madeleine har denna tub med en liten fin rödpunkt mitt i hårkorset på sin Argo, du är välkommen att titta när du känner för det. Mvh!
Publicerat Mars 29, 200917 yr Författare Modellen heter C 3-12*56 Och riktmedlet är A4. Gluggen är tillverkad 2003.
Publicerat Mars 29, 200917 yr Ska du vaka räv/gris på natten Walle så tycker jag att du ska ha en med belyst punkt i. Men annars är kikarsiktet kalas ! (har själv CB)
Publicerat Mars 29, 200917 yr Författare Visst känns det som att belyst är en fördel för vakjakten men samtidigt så när jag har vakat med ett obelyst 15 år gammalt Schmidt&bender och haft räv framme så tycker jag inte att det har varit några större problem att kunna ta ett säkert skott.
Publicerat Mars 29, 200917 yr Visst känns det som att belyst är en fördel för vakjakten men samtidigt så när jag har vakat med ett obelyst 15 år gammalt Schmidt&bender och haft räv framme så tycker jag inte att det har varit några större problem att kunna ta ett säkert skott. Visst funkar det , men när man provat ett bra belyst sikte vill man inte tillbaks till gamla svarta stolpar. Men får du ett bra pris så köp , du får ju alltid nån ny pang i framtiden du kan sätta Helian på om du nu vill ha en belyst senare i livet.