Publicerat Mars 29, 200917 yr Funderat på att sälja min Miroku bock, ett par köpare har hört av sig och mest sugen är den kille från danmark. Nu gick det inte att skicka vapnet till honom utan han måste komma och hämta det hos mig och då tyckte han det blev dyrt. Funderar på att ta med pangen till Torsbo och helt enkelt byta in den. Frågan är vad jag ska bära med mig därifrån? 22an är inte jätte bra så jag kanske skulle ta med den med och byte 2 mot en. Är inte sugen på att lägga ut massa pengar i onödan och känner inte att jag behöver något speciellt. Grunnar ju på en dämpare till 222an men jag ar sugen på Exabit dämparen så jag avvaktar där lite. Tips????? /Lasse
Publicerat Mars 29, 200917 yr Ja vad har du för vapen sedan tidigare, vad jagar du, å varför ska du skicka bocken?
Publicerat Mars 29, 200917 yr Författare Ja vad har du för vapen sedan tidigare, vad jagar du, å varför ska du skicka bocken? Bocken ska skickas för jag skjuter som en kratta med den och att jag redan har en halvautomat och en bock till och en hanabössa. Vidare i skåpet strå en 7x64 en 222a och en 22LR. Är lite småsugen på en 9,3a av något slag. Har aldrig ägt någon grov kanon. Felet med kulvapen är att de gärna vill utrusta sig med kikarsikten och de kostar oftast mer pengar en vapnet i sig. /Lasse
Publicerat Mars 29, 200917 yr En Browning tycker jag du skall skaffa! Har du inte råd med en gammal B25 så varför inte en begagnad B325! Du kommer att känna igen en massa detaljer från din Miroku
Publicerat Mars 29, 200917 yr Författare En Browning tycker jag du skall skaffa! Har du inte råd med en gammal B25 så varför inte en begagnad B325! Du kommer att känna igen en massa detaljer från din Miroku Nja har nog inte funderat på en Browning. Kanske skulle ta o göra det med tanke på hur du skjuter med din. Kan ju iof vara träningen som ger resultat. Är helt villrådig, jag kanske har alla vapen jag behöver Nej det tror jag inte. /Lasse
Publicerat Mars 31, 200917 yr Klart du skall skaffa en 9.3x62 eller varför inte 375 HH! Då har du allt mellan .22 plink, hagel och dunderbössa
Publicerat Mars 31, 200917 yr Jag besökte Norma idag och sköt med 416 Rigby, kan varmt rekommendera =) Sköt inomhus på runt 50m med öppna riktmedel mot bowlingkäglor.. =) De föll... minst sagt.
Publicerat Mars 31, 200917 yr Författare Du har ju ingen drilling ! Är inte säker på att jag vill ha en Skjuter klövvilt med kula o fågel med hagel. Klart du skall skaffa en 9.3x62 eller varför inte 375 HH!Då har du allt mellan .22 plink, hagel och dunderbössa Du har en poäng i det Klart lilla lasse ska ha en klubba Jag besökte Norma idag och sköt med 416 Rigby, kan varmt rekommendera =) Sköt inomhus på runt 50m med öppna riktmedel mot bowlingkäglor.. =) De föll... minst sagt. Nice, vill åxå prova. Tror....vet nog att den är lite väl bra för lilla mig /Torsbos hemsida nästa
Publicerat April 1, 200917 yr Nice, vill åxå prova. Tror....vet nog att den är lite väl bra för lilla mig /Torsbos hemsida nästa Det var faktiskt ett jäkla drag i den bössan, MEN - ändå tung rekyl, klart hanterbart. Ingenting som jag själv skulle vilja sitta och mängdträna med iofs, men det var ju inte så att man blev rädd för den =) Nästa gång jag åker dit ska jag testa en .505 Magnum GIBBS.. jisses, den patronen ser ut som ngt man matar i en luftvärnskanon
Publicerat April 1, 200917 yr Författare Det var faktiskt ett jäkla drag i den bössan, MEN - ändå tung rekyl, klart hanterbart. Ingenting som jag själv skulle vilja sitta och mängdträna med iofs, men det var ju inte så att man blev rädd för den =) Nästa gång jag åker dit ska jag testa en .505 Magnum GIBBS.. jisses, den patronen ser ut som ngt man matar i en luftvärnskanon Hur kommer det sig att du far fram och tillbaka till Norma? Ahh skjuta luftvärns kanon låter spännande, undrar om det skulle vara något att skjuta med på månadstassen? Men den kulan har man ju mycket större chans att träffa /Lasse
Publicerat April 1, 200917 yr Hur kommer det sig att du far fram och tillbaka till Norma?Ahh skjuta luftvärns kanon låter spännande, undrar om det skulle vara något att skjuta med på månadstassen? Men den kulan har man ju mycket större chans att träffa /Lasse Undersöker möjligheterna till affärstillfällen Igår var första gången jag var där.. snacka om Kalle i chokladfabriken.. Deras vapenkasun hade jag inte haft ngt emot att ha hemma Bra idé med månadsträffen =) Man kan nog skjuta med hälften så många skott och helt enkelt sikta mitt emellan ringarna Nja, det är nog öppna riktmedel som gäller på en sån bössa =)
Publicerat April 1, 200917 yr Författare Så att jag träffar tassarna lättare Är inte sugen på en bock till, vill ha ett par dar ledigt nu så jag akn åka runt o kika lite på olika ställen. Komma på vad man bara inte kan vara utan En sån måste ha pryl.. /Lasse
Publicerat April 12, 200917 yr Så att jag träffar tassarna lättare Är inte sugen på en bock till, vill ha ett par dar ledigt nu så jag akn åka runt o kika lite på olika ställen. Komma på vad man bara inte kan vara utan En sån måste ha pryl.. /Lasse Skurebo ......... "en sån måste ha pryl" inne på detta forumet spänner från den inplastade jakttornskylten "obehöriga har inte ...." till armens bandvagn. Känns det inte riktigt med en annan bysse köp en dyrare (bättre) kikare. Själv använder jag kikaren oftare än bössan så jag har inga problem med att den kostar skjortan (kärringen klagar, men vem lyssnar ).
Publicerat April 13, 200917 yr En Browning tycker jag du skall skaffa! Har du inte råd med en gammal B25 så varför inte en begagnad B325! Du kommer att känna igen en massa detaljer från din Miroku HAr haft min Miroku i snart 20 år och kanske dax för ett uppsving i garderoben, är för kasst insatt i hagelbrakarna men minns att Browning kändes hyfsad redan på den tiden det begav sig, dock hade jag inte råd med annat än beg. Klart du skall skaffa en 9.3x62 eller varför inte 375 HH!Då har du allt mellan .22 plink, hagel och dunderbössa Helt klart, Så att jag träffar tassarna lättare Är inte sugen på en bock till, vill ha ett par dar ledigt nu så jag akn åka runt o kika lite på olika ställen. Komma på vad man bara inte kan vara utan En sån måste ha pryl.. /Lasse Vet en grisklubba eller två till salu för rätt peng och person
Publicerat April 13, 200917 yr Mitt förslag är att du säljer bocken och antingen köper en bock som du på allvar trivs med alt lägger pengarna på en lite mer skjutbar 22a.. Du kommer att inse att din nuvarande studsare är asbra till nassarna och i nuläget så tror jag du har mer nytta av en bra 22lr alt en bra bock Mvh!
Publicerat April 13, 200917 yr Författare Var en kille som svarade på annonsen i dag, kanske säljer den trots allt Annars bir det nog inbyte på Torsbo till förmån för en massa annan skit som jag behöver. Jaktradio x2 Nya kängor kulor samt mycket mycket mera. 22an sköter sig just nu här hemma så den kanske får vara kvar. /Lasse