Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad har ni för signaltäcken/halsband?

Featured Replies

Publicerat

Har nog förbrukat 3-4 vanliga "skynken" dvs orange/gula, tunna tygjakttäcken med resår fram och under magen, sådana i 150-kronorsklassen. Det jag tycker är negativt med dem är att de lätt går sönder, och blir smutsiga på några timmar. -_-

Jag skulle vilja ha något hållbart, smutsavvisande som håller för en vattentokig vorsteh som badar i varenda bäck, kliver ner i leriga hål och rusar genom vad som helst - det finns ingenting som heter "för trångt". ;)

Kör gärna med enbart enkelt signalhalsband, men på marker med mycket sly och ris har han en förmåga att riva sig på bringan, så därför är jag ute efter ett som skyddar framdelen litegrann. Tycker även att täcken är behagliga eftersom de syns bättre. ;) Har också ett annat krav, och det är resår - inga stumma band och spännen som kan fastna och skada... Och om det går att skölja av är det fiffigt så slipper det nötas i tvättmaskinen efter ett jaktpass.

Vet att det finns fina "Jägarens" eller vad märket heter (orange/grön med dragkedja på ryggen) på djuraffärerna, problemet är bara att de är på tok för små. Provat största storleken och dragkedjan glepade en decimeter. ;)

Vad använder ni?

Publicerat

Har bara vanligt orange täcke till gamlingen där jag även kan fästa en beeper -_-

Lillskiten har mestadels använt Ellas gamla tyg/nät täcke som är mer åt de rosa/cerisa hållet, men andas väldigt bra varma höstdagar! De är dock väldigt gammalt. Inhandlades till hanen vi hade före Ella och hon blir 9 år till sommaren så de är några år gammalt ;) Fick i höstas laga med lite silvertejp oxå ;)

Har funderat på jägarens joker just för att få lite skydd mot pinnar odyl som kan skada dem i deras framfart. Så det var ett sånt jag hade tänkt rekommendera! Men görs dom verkligen inte i Vorsteh hane size?!

Publicerat
  • Författare
Men görs dom verkligen inte i Vorsteh hane size?!

Nix, inte det jag provade. Med alla stretchinfällningar trodde jag det skulle gå, men icke. -_-

Publicerat

Hallå!

Jag har en "Jaeger og Hund" (låter som att det är en sån som du frågar efter) som är lite beggad och har suttit

på en ganska stadig strävhårs Vorsteh.

Den har ett sånt "bröstskydd" som du är ute efter och i ett "glatt" material som man

bara behöver skölja av om den blir för "gryllig".

Min hund var dock mer vild än tam och vek inte för ris understigande en tum så

jag har fått laga den lite på stretchbanden, den har fortfarande någon skada som bör

ses över med nål och tråd i framkant men annars är den helt ok.

Vill du ha den så kan du bara PM:a över din adress så slänger jag den i ett kuvert till dig efter helgen,

är numera hundlös så jag har inte så stor användning för den längre.

Hundtäcken är svåra att få och hålla om man är utrustad med en terränggående hund ;)

Publicerat
  • Författare
Hallå!

Jag har en "Jaeger og Hund" (låter som att det är en sån som du frågar efter) som är lite beggad och har suttit

på en ganska stadig strävhårs Vorsteh.

Den har ett sånt "bröstskydd" som du är ute efter och i ett "glatt" material som man

bara behöver skölja av om den blir för "gryllig".

Min hund var dock mer vild än tam och vek inte för ris understigande en tum så

jag har fått laga den lite på stretchbanden, den har fortfarande någon skada som bör

ses över med nål och tråd i framkant men annars är den helt ok.

Vill du ha den så kan du bara PM:a över din adress så slänger jag den i ett kuvert till dig efter helgen,

är numera hundlös så jag har inte så stor användning för den längre.

Hundtäcken är svåra att få och hålla om man är utrustad med en terränggående hund ;)

Det är nog det jag kollat på, kanske finns det i större storlekar än det jag provade..? Det är vad jag letar efter, bara hunden får på sig det. :lol:

Jättesnällt av dig! Jag pm:ar adressen... Du får naturligtvis en slant om det passar. :lol:

Publicerat
  • Författare

Såhär bra passade täcket som en snäll forumist skänkt:

ville1_34133146.jpg

Det sitter som smäck, men Ville ska inte bli grövre än såhär, så det kommer bli perfekt efter lite renovering. ;)

*tar fram symaskinen*

Publicerat

Ser ju kanonfint ut!

Den satt ju på en himla fin hund tidigare så din kommer förmodligen att bli en jaktchampion bara pga. klädseln :D

Publicerat
  • Författare
Ser ju kanonfint ut!

Den satt ju på en himla fin hund tidigare så din kommer förmodligen att bli en jaktchampion bara pga. klädseln :D

Oj det låter ju bra det! :D:D

Publicerat

www.jaktbandet.nu

Jag har beställt deras pejlflärpar.