Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Grekpeter

Featured Replies

Publicerat

Hej.

Jag heter Peter och fyller 36 under hösten. Är uppväxt i Lysekil 10 mil norr om GBG, men flytta till Lund 94. Där jag nu bor tillsammans med min sambo. Jag började med jakt för 5 år sen, och har tidigare hållit på med luft, korthåll och mauser skytte under min uppväxt.

Har tyvärr ingen egen mark eller tillgång till jakt i Skåne. Jag åker till min bror i Växjö så ofta jag kan för att kunna få jaga. Det vi jagar är rådjur, räv, vildsvin och fågel. Försöker även skjuta lite sporting tillsammans med min bror och hans vänner. Har nu i veckan gått med i Staffanstorpsskytteförening för att förbättra mitt skytte med hagel. Sen så är det ju en jäkligt kul sport.

Jag och min bror kör även upp till Åre och jagar älg med vår mammas man och hans vänner. Sköt min första älg i höstas det blev en fin sextaggare.

Om det finns någon som har tillgång på småviltsjakt i Lundatrakten så är jag intresserad av detta. Det skulle vara trevligt att komma över lite fågeljakt.

Vi ses på forumet och med lite tur så kanske på någon jakt.

Mvh Peter.

Publicerat

Hej och välkommen ;) alltid kul med sin första älg den är lite speciell. :lol:

Publicerat

Hej & välkommen hit!

;)

Publicerat

Hej och välkommen hit!

Var i Växjö trakten jagar ni?

Publicerat

Välkommen till forumet. ;)

Publicerat

Välkommen hit ;)

Publicerat

Välkommen!

Vi är ett gäng skåningar här på forumet så det kan finnas möjligheter att kanske bli inbjuden på fågeljakt i framtiden :lol:

Vidare försöker vi få till lite skåneträffar ibland och där kan man knyta riktigt bra kontakter!

Jag har i alla fall träffat riktigt trevliga människor via detta forumet ;)

Publicerat

Välkommen till jaktsidan.se!

Du bor i fina trakter, just fågeljakten nere hos dej är förbannat spännande och synnerligen underutnyttjad!

Häng på Wizard, (sjöbo) men lyssna inte på vad han säger ;):lol:

Undrar förövrigt hur det går för RW.. anar att han håller på att arbeta ihjäl sig nu stackarn då han jobbar på kronfågel :lol:

Mvh!

Publicerat

Hej och välkommen!

Publicerat
  • Författare
Hej och välkommen :huh: alltid kul med sin första älg den är lite speciell. :huh:

Jag kom ut på passet kl 8:00 och hade suttit ner ca 5 min när jag tyckte att det var något i skogen framför mig. Sedan tog det ca 15 min så tog hunden upp hundra meter framför mig och då kan jag lova att pulsen skena. Hann skymta älgen innan den kom ut på min vänstra sida ca 30m ifrån mig. Hade en skjutgata som är ca 15m bred och jag hann precis få iväg skottet, älgen stöp direkt. Kommer aldrig att glömma denna stund.

Publicerat
  • Författare
Välkommen!

Vi är ett gäng skåningar här på forumet så det kan finnas möjligheter att kanske bli inbjuden på fågeljakt i framtiden :huh:

Vidare försöker vi få till lite skåneträffar ibland och där kan man knyta riktigt bra kontakter!

Jag har i alla fall träffat riktigt trevliga människor via detta forumet :huh:

Kommer gärna på en skåneträff skulle vara kul att lära känna er. Är det någon som skjuter på staffanstorps sportskytteklubb?

/Peter

Publicerat
  • Författare
Hej och välkommen hit!

Var i Växjö trakten jagar ni?

Min bror är med i ett jaktlag och de jagar i närheten av Lessebo om jag inte minns fel.

/Peter

Publicerat
  • Författare
Välkommen till jaktsidan.se!

Du bor i fina trakter, just fågeljakten nere hos dej är förbannat spännande och synnerligen underutnyttjad!

Häng på Wizard, (sjöbo) men lyssna inte på vad han säger :D:D

Undrar förövrigt hur det går för RW.. anar att han håller på att arbeta ihjäl sig nu stackarn då han jobbar på kronfågel :(

Mvh!

Det kan inte vara lätt att jobba på kronfågel, vilken katastrof detta är för dem. Ja jag har sett hur mycket fågel det finns i trakterna och blir så himla sugen att få jaga skulle gärna komma med i något jaktlag eller lära känna några som man kan följa med någon gång. Det borde ju finnas en del markägare som skulle vilja ha hjälp med lite jakt på gäss ^_^

Publicerat
Min bror är med i ett jaktlag och de jagar i närheten av Lessebo om jag inte minns fel.

/Peter

Okej! Har väl inte så bra koll på den sidan växjö även om jag jagat en del där också.

Publicerat

Välkommen hit!

Publicerat

Hej och välkommen B)

Publicerat

Välkommen till Sveriges bästa jaktforum!

Publicerat
  • Författare

Vill tacka alla er som hälsat mig välkommen till detta forum.

Publicerat

Välkommen ska du vara ;)

Publicerat

Välkommen B)