Publicerat April 5, 200917 yr Hallå där Jag har nog, eventuellt, kanske bestämt mig för vilken bössa jag ska skaffa mig. Det blir förmodligen en Tikka m690 men det verkar vara lite dåligt med denna modell på marknaden. Har hittat en 6,5 men vill ha 30-06 därför efterlyses lite hjälp här. Någon som har en m690 i 30-06 som bara står och samlar damm där hemma och vill sälja eller någon kanske vet någon handlare i väst sverige eller på nätet som har denna modell hemma. Har givetvis även kollat m65 men jag tycker den känns är för tung för mig då jag mestadels kommer syssla med rörlig jakt. Tacksam för all hjälp jag kan få //Nyllet
Publicerat April 5, 200917 yr http://www.ukgunroom.com/viewGun.jsp?id=12574 Är ju EU så det borde lösa sig.
Publicerat April 5, 200917 yr Jag skulle nog slå en signal till Värnamo Vapen. Han har sjukt många bössor stående och liggande överallt....det mesta till riktigt bra priser då han säljer allt som kommer genom RPS (rikspolisstyrelsen) och han sätter inte priserna själv på dessa vapen. Då han inte använder sig av internet vad jag vet så är det nog säkrast att ringa honom, eller åka dit (öppettider, ons-fre 14-18).
Publicerat April 6, 200917 yr Jag skulle nog slå en signal till Värnamo Vapen. Han har sjukt många bössor stående och liggande överallt....det mesta till riktigt bra priser då han säljer allt som kommer genom RPS (rikspolisstyrelsen) och han sätter inte priserna själv på dessa vapen.Då han inte använder sig av internet vad jag vet så är det nog säkrast att ringa honom, eller åka dit (öppettider, ons-fre 14-18). Jo visst, gubben har mycke prylar men han är skit att ha å göra med. Ringer man och ber honom kika efter nått speciellt så lovar han att ringa tillbaks men nä, det samtalet kommer inte. Inte heller har han tittat efter det man frågade om när man själv ringer tillbaks efter två månader. Skall man ha nått av honom så får man nog snällt pallra sig dit å kolla själv. /Robban
Publicerat April 6, 200917 yr Påbörjat hemsida men långt ifrån färdigt!http://www.varnamovapen.nu/ Den har sett ut sån sen Jesus gick i långkallingar.
Publicerat April 6, 200917 yr Författare Finns ju en m658 på blocket Är väll den modellen som har plastbussning runt slutstycket? Har inga egna erfarenheter men vad jag kunnat läsa mig till på forumet så var inte detta någon hitt. Så jag tror jag får leta vidare. //Nyllet
Publicerat April 6, 200917 yr Vapencentrum i Umeå har en 690 kaliber 30-06 för 4900 med det tipset passar jag på att låna tråden lite Är själv på jakt efter en 690 vänster så om du eller någon annan snubblar över en sådan är jag intresserad, den skall vara rätt billig och gör inget om den är skabbig för det är bara lådan jag är intresserad av.
Publicerat April 6, 200917 yr Jo visst, gubben har mycke prylar men han är skit att ha å göra med. Ringer man och ber honom kika efter nått speciellt så lovar han att ringa tillbaks men nä, det samtalet kommer inte. Inte heller har han tittat efter det man frågade om när man själv ringer tillbaks efter två månader.Skall man ha nått av honom så får man nog snällt pallra sig dit å kolla själv. /Robban Tror nog inte du vet hur rätt du har.... . Åker man dit så ska man inte ha för bråttom heller..vet en av gångerna jag var dit och skulle fråga/handla....7 pers i kö vid kassan...och gubben står och babblar om ett "haradrev" som gick av stapeln för 10-12 år sedan....i 35 min.... Hur det än är, han har mycket prylar i gömmorna, när jag köpte Kricon så valde jag mellan den och en BRNO 601.....ny i kartong...det är kanske inte så ovanligt, om han bara haft endast en liggande, sen tog det honom 15 min att hitta den...men det hör ju inte hit....han hade en....eller tre.
Publicerat April 7, 200917 yr Författare Ja det låter ändå som att det kan vara värt en liten resa till Väänamo. Lite svårt å tajm dock med de snåla öppettiderna, men jag får ta och unna mig en extra semester dag //Nyllet