Publicerat April 6, 200917 yr Tycker att underlaget ser hyfsat mjukt ut, men tydligen är det vassare än jag tror därunder eftersom hundens tassar blöder varenda dag nu. Det är blodstänk i varje spår nästan. Kanske inte konstigt eftersom han går fram som en ångvält, och det blir många tvärstopp/rivstartar under framfarten. Undrar om ni kloka forumister har några bra tips - vad gör man? Vaselin, zinkhäfta, försvarets hudsalva eller gå i koppel tills snön försvinner?
Publicerat April 6, 200917 yr Tycker att underlaget ser hyfsat mjukt ut, men tydligen är det vassare än jag tror därunder eftersom hundens tassar blöder varenda dag nu. Det är blodstänk i varje spår nästan. Kanske inte konstigt eftersom han går fram som en ångvält, och det blir många tvärstopp/rivstartar under framfarten. Undrar om ni kloka forumister har några bra tips - vad gör man? Vaselin, zinkhäfta, försvarets hudsalva eller gå i koppel tills snön försvinner? Det är bara att smörja och kortare promenader och inget lösspringande. Har själv varit ute för liknande på trampdynorna på en av mina tidigare hundar.
Publicerat April 6, 200917 yr Författare Det är bara att smörja och kortare promenader och inget lösspringande. Har själv varit ute för liknande på trampdynorna på en av mina tidigare hundar. Ja du har nog rätt, man vill ju inte att det ska bli något elände av det.
Publicerat April 6, 200917 yr Ja du har nog rätt, man vill ju inte att det ska bli något elände av det. Nej, verkligen inte!