Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lasersikte

Featured Replies

Publicerat

Har några kompisar som använder lasersikten vid eftersök. Funkar jävligt bra enligt dom.

Är lite nyfiken på att testa.

Någon här som har provat?

Publicerat
  • Författare

Ingen?

Trodde att någon bland alla dessa "prylbögar" skulle ha provat. :rolleyes:

Publicerat

Ehh jag har

e jag en sån där prylbög då?

Till saken hör att på revolvrar och pistoler är det ett bra hjälpmedel för oss halvblinda som inte ser korn, sikte och mål samtidigt eller ens samma förmiddag.

Jag skjuter ruggigt snabbt och tight med ett laser på en 22:a, att jaga tomburk med den var bara otroligt roligt.

Med en G19 med lyse på var det mycket lättare att stanna i målet med dubbelskott.

Lärdomen är nog att det fungerar bra på banan och på korta håll,

vad händer när det blir ris o skit ivägen vet jag inte, rimligtvis kommer inte strålen fram då,

vilket leder till

1, man kan inte skjuta för att det är skit i vägen

2, man kan inte sikte för att det är skit i vägen när man måste skjuta.

Jag tror att kombinationen lampa och punkt är det bästa, där lyset är träffar jag och vill man finpeka tittar man efter den röda punkten.

/C

Publicerat

Nä jag har alldig provat heller.

Men gjorde ett försök o fästa en laserpekare på grytrevolvern men fan då passade den inte i hölstret o inte satt pennan kvar heller..

Fast kul va de :D

Känner som med allt sånt där med batterier... nog tar de slut när man som bäst behöver det.

För egen del så med eftersökslampan på o rätt inriktad så kan jag få ihjäl en gris om den är mitt i lyset på kort håll.

Sen ska ju laser siktet va rätt inskjutet, självklart men med det som med en kikare så kan de få en smäll o så tar det fel.

Hatar den där osäkerhetskänslan man ibland får med kikare, rödpunkt osv.

Ändå kör jag numera med dyligt fast utan batterier då.

Trijicon är ju bra så sett.. B)

Publicerat
  • Författare

försök med laserpekare har jag gjort med både grytrevolvern och 22:an. Och jag skulle nog gärna ha en laser på grytisen om det gick att lösa med hölster och var tillåtet. Blir enklare att få dit kulan rätt på en grävling.

Känner också att jag nog helst skulle ha någon form av riktmedel på eftersökskombin. Har märkt att det blir för mycket "hagelskytte" över det hela när jag bara har de öppna riktmedeln.

Den senaste eftersöksgrisen sköt jag ju framifrån när den stannade till. Och efteråt kan jag inte ens säga om jag använde korn och sikte eller bara pekade? Nu hade slugen gått in strax bakom ögat så det var ju effektivt, men var ju inte riktigt så det var tänkt. ^_^

Så det lutar åt att testa något annat. Och då är det väl i första hand rödpunkt jag tänkt på. Men lasern kunde helt klart vara ett alternativ.

Publicerat

Har ett litet rödpunktsikte av okänt fabrikat som jag fått av en här på sidan.

Kan skicka de vidare till dig om det är intressant.

Jag hade de o testade om jag trivdes med de o de funkade ju.

Har ju bytt upp mig nu.

Publicerat
  • Författare
Har ett litet rödpunktsikte av okänt fabrikat som jag fått av en här på sidan.

Kan skicka de vidare till dig om det är intressant.

Jag hade de o testade om jag trivdes med de o de funkade ju.

Har ju bytt upp mig nu.

Jo det kunde ju va intressant att prova. Har skjutit lite rödpunkt på grisbanan och det funkade ju rätt bra.

Känner att jag behöver något annat för jag skjuter uselt med de öppna. Och det beror nog mest på att det blir "hagelskytte" när det går lite fort.

Publicerat
Jo det kunde ju va intressant att prova. Har skjutit lite rödpunkt på grisbanan och det funkade ju rätt bra.

Känner att jag behöver något annat för jag skjuter uselt med de öppna. Och det beror nog mest på att det blir "hagelskytte" när det går lite fort.

OKi

Har kanske adressen nånstans men enklare om du PMar så skickar jag den.

Publicerat
  • Författare

Eftersom NS sponsrat mig med ett rödpunktsikte ( Tack NS) så lägger jag väl lasersiktes planerna på is ett tag.

Men är fortfarande nyfiken på om någon testat och hur det funkat isåfall. Och då menar jag på skarpt eftersök.

Publicerat

Jag har provat på min marlin 45-70 o det funkar kannon bra,bara peka o skjuta. Jag har ett rödpunktsikte med inbyggd laser som jag annvänder vid e-sök o det funkar klockrent på natten är det ju överlägset om man har en tjurig gris/älg som står tätt som satan, bara hålla upp o kolla effter pricken.

Suna

Publicerat
  • Författare
Jag har ett rödpunktsikte med inbyggd laser

Finns det sådana? Vem är tillverkaren?

• 3 months later...
Publicerat
Finns det sådana? Vem är tillverkaren?

Sorry att jag inte svarat men Jaguargruppen har sådana sikten

Publicerat
  • Författare
Sorry att jag inte svarat men Jaguargruppen har sådana sikten

Okej! Ska kolla där.

Är inte riktigt aktuellt just nu. Har hängt på en vanlig rödpunkt men har inte blivit tillfälle att testa den skarpt ännu.