Publicerat April 7, 200917 yr Hej!Ska byta ut nockmärket mot loop.Hur sätter ni loopen på strängen och vad använder ni för knut så att den ska hålla?
Publicerat April 7, 200917 yr Hej!Ska byta ut nockmärket mot loop.Hur sätter ni loopen på strängen och vad använder ni för knut så att den ska hålla? denna duger nog som förklaring!.. http://www.wonderhowto.com/how-to/video/ho...strings-266810/
Publicerat April 7, 200917 yr Författare denna duger nog som förklaring!..http://www.wonderhowto.com/how-to/video/ho...strings-266810/ Tackar och bockar
Publicerat April 8, 200917 yr denna duger nog som förklaring!..http://www.wonderhowto.com/how-to/video/ho...strings-266810/ Ser att gubben knyter loopen utanpå två nockmärken. brukar ni ha några nockmärken eller bara loopen? Jag plockade bort mitt nockmärke och har bara snörstumpen...
Publicerat April 8, 200917 yr Ser att gubben knyter loopen utanpå två nockmärken. brukar ni ha några nockmärken eller bara loopen? Jag plockade bort mitt nockmärke och har bara snörstumpen... ingen mening med att ha nocklägena kvar, skäl bara fart. Använde sj bara "snöret" när jag sköt med loop.... //Sickboy
Publicerat April 8, 200917 yr Ser att gubben knyter loopen utanpå två nockmärken. brukar ni ha några nockmärken eller bara loopen? Jag plockade bort mitt nockmärke och har bara snörstumpen... Nock lägen är överflödiga om knutarna är rätt gjorda
Publicerat April 8, 200917 yr Och ifall knuten är rätt gjord så kommer peepen i rätt läge varje gång och man behöver inte använda slang
Publicerat April 8, 200917 yr Med ett nockläge blir det mycket smidigt att byta ut en sliten loop! /S
Publicerat April 8, 200917 yr Med ett nockläge blir det mycket smidigt att byta ut en sliten loop!/S Loop är för killar i rosa trikåer som snackar doft, smak och mull när de dricker sitt vin. Eller när de kommer med kommentaren: Dom där skorna passar inte alls till den där klänningen. Riktiga karlar skjuter James Greene dubbelkäftad avtryckare och Då slipper man loopen. Vidare har riktiga karlar minst 150 pounds dragvikt och skjuter järnspett! Visste väl att det skulle skita sig även för mig!
Publicerat April 9, 200917 yr Loop är för killar i rosa trikåer som snackar doft, smak och mull när de dricker sitt vin. Eller när de kommer med kommentaren: Dom där skorna passar inte alls till den där klänningen. Riktiga karlar skjuter James Greene dubbelkäftad avtryckare och Då slipper man loopen. Vidare har riktiga karlar minst 150 pounds dragvikt och skjuter järnspett! Visste väl att det skulle skita sig även för mig! Det sprack redan vid Riktiga Karlar !!
Publicerat April 9, 200917 yr Tssss....rosa trikåer.. James Greene dubbelkäftade avtryckare---Behöver du verkligen en sådan? /S
Publicerat April 9, 200917 yr Loop är för killar i rosa trikåer som snackar doft, smak och mull när de dricker sitt vin. Eller när de kommer med kommentaren: Dom där skorna passar inte alls till den där klänningen. Riktiga karlar skjuter James Greene dubbelkäftad avtryckare och Då slipper man loopen. Vidare har riktiga karlar minst 150 pounds dragvikt och skjuter järnspett! Visste väl att det skulle skita sig även för mig! Word
Publicerat April 10, 200917 yr Dubbelkäft- det måste ju för en riktig man vara mellan tummen och pekfingret !? I vart fall upp till 70 pund....
Publicerat April 13, 200917 yr Tssss....rosa trikåer..James Greene dubbelkäftade avtryckare---Behöver du verkligen en sådan? /S Klart jag behöver! Jag spänner ju så hårt att en vanlig release riskerar att böjas. Måste ha en dubbelkäftad.
Publicerat April 13, 200917 yr Dubbelkäft- det måste ju för en riktig man vara mellan tummen och pekfingret !? I vart fall upp till 70 pund.... Jo, men så skjuter ju jag när jag skjuter med min Rambobåge på 550 pound!
Publicerat April 15, 200917 yr Jag har tränat mycket på att hålla draget med tungan nu 70 lbs funkar bra !
Publicerat April 16, 200917 yr Jag har tränat mycket på att hålla draget med tungan nu70 lbs funkar bra ! till din frus stora lycka då???.... MVh
Publicerat April 16, 200917 yr till din frus stora lycka då???.... MVh Är inte gift , men din va ganska nöjd
Publicerat Maj 11, 200917 yr Lite mer åsikter från någon med rosa trikåer, men som ändå skjuter ganska bra med compound.. Gubben på videon har "fel" på en liten poäng.. När du fäster loopen så är det bättre att göra 2 "motsatta" knutar. Förklarning: För en högerskytt (normal) så har du releasen i höger hand och handen vrids något "moturs" =vänster, när du "ankrar" draget. Därför är det lite bättre att ha den övre loopen på vänster sida av strängen och den undre loopen på höger sida. På detta vis så får du inget "vrid" på strängen när du ankarar draget. Och metall "nock hållare" är kanske inte att föredra det heller.. Går att göra väldigt bra från stark tråd. Jag har bifogat en bild av min sträng som kanske förklarar lite bättre vad jag menar? PS. Sen är det kanske värt att elda "uppåt" med strängen på 90 graders vinkel, så att man inte smälter strängen 1-2 dm ovanför loopen???