Publicerat April 8, 200917 yr Har starka funderingar på att byta ut min nuvarande 22a mot en lite mer passande för mig. Lite grövre helt enkelt. Glodde till lite på Remmingtons yellow jacket. kul sak men inte så jaktinspererad. Skulle gärna ha en varmint modell av något slag, Tips o ideér /Lasse
Publicerat April 8, 200917 yr Köpte en Sako Finnfire varmint, den kommer nu efter påsk. Om den är hälften så bra som dom påstår så lär då jag bli nöjd. Däremot så kostar dom ju en slant och kan va svår att hitta.
Publicerat April 8, 200917 yr Författare Köpte en Sako Finnfire varmint, den kommer nu efter påsk. Om den är hälften så bra som dom påstår så lär då jag bli nöjd. Däremot så kostar dom ju en slant och kan va svår att hitta. Den ser klart nice ut.. får kolla i Torsbo när jag far dit på tis /Lasse
Publicerat April 8, 200917 yr Köpte en Sako Finnfire varmint, den kommer nu efter påsk. Om den är hälften så bra som dom påstår så lär då jag bli nöjd. Däremot så kostar dom ju en slant och kan va svår att hitta. Jag har en av den gamla modellen och den lämnar inte skåpet.. Finfiren är nog oslagbar vad gäller kvalité
Publicerat April 9, 200917 yr Tror nog att de sätter dig på rätt spår här! Att hitta en "fullvuxen" 22'a är inte helt enkelt. Viktmässigt så kvalar CZ Varmint också in men jag är inte helt säker på att den fyller kraven vad gäller greppstorleken... Vi som har lite mindre händer än vissa andra har något svårt med att hitta en 22'a med för stora grepp eftersom många av dem är byggda för introduktion av nya unga skyttar..... //K9
Publicerat April 9, 200917 yr Klämt lite på en Kvadd i varmintmodell och den var *riktigt* mysig! Med ett bra sikte och dämpare så är vikten minst sagt rätt dessutom.. Otroligt skön handutfyllnad för högernäven! Mvh!
Publicerat April 9, 200917 yr Jag kan helt klart rekommendera CZ 452 el 453 Varmint. Den 452 V som står i vårat skåp är fullvuxen så det räcker, ingen känsla av underdimensionerad leksaksbössa där inte, och den skjuter förjäkla bra också, den enda nackdelen som jag kan komma på är väl att den inte gillar de riktigt snabba ammosorterna, typ Stinger. Jag kör mest med Subsonic och CCI HV ammo, och det funkar.
Publicerat April 9, 200917 yr Jag är mycket nöjd med min gamla Brno (Zbrojovka Brno, inte Céska Zbrojovka) ZKM 456 årsmodell 1958..Jaguargruppen kom över ett nytt parti nere i Tjeckien i slutet på 90-talet som såldes för 2200-2300 här hemma. Var ett klart fynd för de pengarna..Trycket är outstanding! Bästa trycket i jämförelse med samtliga av mina bössor (och jag har bla en Tikka M65)..Hittar du en begagnad sådan 22:a så säger jag KÖÖÖÖP...
Publicerat April 9, 200917 yr Jag är mycket nöjd med min fullvuxna Céska Zbrojovka 453 Varmint, välbalanserad mde bra precision och snälltryck
Publicerat April 10, 200917 yr Och jag är mer än nöjd med min BRNO ZOM 451. Vet inte om de går att får tag i längre...min stannar då här. För mig känns den som en fullvuxen bössa.....trots sin låga vikt.... är ju inte bortskämd med lätta bössor direkt. Justerbart trycke, dock har jag haft problem med att den inte hakar upp vid snabba repetetioner när jag skruvat ner trycket extremt....men det var lätt åtgärdat.....bara man inser att man inte kan "skruva" tills sig ett schnelltryck... Givetvis så är inte vapnet använt vid den jakt som bilden visar på.
Publicerat April 10, 200917 yr Har en winchester wildcat. Ser ut som en leksaksbössa men skjuter inom enkronan på 50 meter med jägarmässigt stöd. (liggande med stöd på en banan kartong) Helt gudomlig att bära i skogen väger under 3 kilo med kikare. Kan varmt rekomenderas till nästa ärs ripjakt.
Publicerat April 10, 200917 yr Har en winchester wildcat. Ser ut som en leksaksbössa men skjuter inom enkronan på 50 meter med jägarmässigt stöd. (liggande med stöd på en banan kartong) Helt gudomlig att bära i skogen väger under 3 kilo med kikare. Kan varmt rekomenderas till nästa ärs ripjakt. Blir det inte otympligt att bära med sig en banankartong?
Publicerat April 13, 200917 yr Blir det inte otympligt att bära med sig en banankartong? Ne det blir det inte och jag behöver aldrig gå hungrig.
Publicerat April 13, 200917 yr Jag är också intresserad av att köpa en Sako Finnfire varmint, nån som kan tipsa om var man kan få tag på en?