Publicerat April 10, 200917 yr Finns det någon TV kunnig person i forumet som kan upplysa mig om följande är möjligt att göra? Jag har Bredbands TV från Telia som kommer in via ADSL modemet i samband med telefonledningen. Finns det något sätt att trådlöst flytta runt det i huset till flera TV-apparater, och som man samtidigt kan se olika program i. Alltså ev 3 TV- apparater och 3 olika kanaler samtidigt. Tacksam för tips eller hur det SKALL gå till är // Jägare utan gränser
Publicerat April 10, 200917 yr Lysande fråga har själv försökt få svar men inte lyckats så jag väntar också på ett bra svar.
Publicerat April 10, 200917 yr Författare Lysande fråga har själv försökt få svar men inte lyckats så jag väntar också på ett bra svar. Ha ha ha Ställ dig i kön.... Jag måste få se svaren först...
Publicerat April 10, 200917 yr Du har en TVtuner som kodar signalen som kommer från modemet. Den tunern kan bara koda en kanal i taget. Det är möjligt att man kan ordna någon form av splitter som kan dela upp utsignalen till flera TVapparater men du kan fortfarande bara se en kanal i taget. Du måste ha en tuner som kan koda flera kanaler samtidigt och det tror jag inte Telia tillhandahåller, alternativt flera tuners, men då får du problemet med att få signalen från modemet delad till flera tuners och tror jag inte heller går. Kontentan av detta är att du är rökt om du kör med Telia Det är möjligt att någon multimediapopcornmaskin kan fixa det men det vet jag inte. http://www.dustin.se/pd_5010167814.aspx
Publicerat April 10, 200917 yr Författare Du har en TVtuner som kodar signalen som kommer från modemet. Den tunern kan bara koda en kanal i taget. Det är möjligt att man kan ordna någon form av splitter som kan dela upp utsignalen till flera TVapparater men du kan fortfarande bara se en kanal i taget. Du måste ha en tuner som kan koda flera kanaler samtidigt och det tror jag inte Telia tillhandahåller, alternativt flera tuners, men då får du problemet med att få signalen från modemet delad till flera tuners och tror jag inte heller går. Kontentan av detta är att du är rökt om du kör med Telia Det är möjligt att någon multimediapopcornmaskin kan fixa det men det vet jag inte. http://www.dustin.se/pd_5010167814.aspx SÅnt svar ville jag ju inte ha... Jag ville haft svaret: Javisst går det Det finns ingen splitdosa man kan koppla in i första jacket och därifrån gå trådlöst till alla tv maskinerna samtidigt ? Alla kan välja vilken kanal de vill se på "sin" maskin. Inte ens om man kompletterar med en egen box vid varje TV??
Publicerat April 10, 200917 yr SÅnt svar ville jag ju inte ha... Jag ville haft svaret: Javisst går det Det finns ingen splitdosa man kan koppla in i första jacket och därifrån gå trådlöst till alla tv maskinerna samtidigt ? Alla kan välja vilken kanal de vill se på "sin" maskin. Inte ens om man kompletterar med en egen box vid varje TV?? Fortfarande två ville inte ha det svaret heller. Markus måste du krångla till det. Föresten sitter med en öl och din biltong just nu gottttttt.
Publicerat April 10, 200917 yr Om du kan köra trådlöst från modemet och ha en tuner vid varje TV så borde det funka men om det är praktiskt genomförbart vet jag inte. Du får nog pröjsa tre abonnemang till Telia för att få tre tuners i värsta fall. Men kolla med din lokala teliabutik så får du bättre svar.
Publicerat April 10, 200917 yr Fortfarande två ville inte ha det svaret heller. Markus måste du krångla till det. Föresten sitter med en öl och din biltong just nu gottttttt. Klart jag krånglar till det Det är ju långfredag, inga munterheter här inte Gotta dig med biltongen du, själv har jag Spitfire ale, Brakspear bitter och Old speckled hen ale på kylning för att ackompanjera biltongen i kväll