Publicerat April 10, 200917 yr jag går med hunden 5Km varannan dag och hon får dra ett ½ bildäck och det väger 4½ Kg,, och jag undrar även vad som är bättre träning för hunden? ska hon dra eller bära vikter? nu när hon drar så har hon en bra dragsele på sig och jag har funderar på att köpa en bärväska till hon, men vad är bästa träning för hon, dra eller bära,, tacksam för svar, M,V,H, Jocke,,
Publicerat April 10, 200917 yr Författare Mycket speciell fråga, vad är du ute efter egentligen? vad jag är ute efter,, jag vill ha en bra och skonsam träning för min 2åriga jämt tik,, jag vill ha en bra tränad hund till älgjakten. det blir natulit vis cyckling senare men jag vill även ha muskler och inte bara "löpmsuklar"
Publicerat April 10, 200917 yr Jag röstar för att dra, som en jämförelse så kan man tänka på vad det sliter på en hunds kropp med övervikt, vill du öka belastningen om det går för lätt så kan du lägga i ett galler i botten på däcket och slänga i en sten eller två och därmed öka minska belastningen, går hon utan problem en promenad på 5km idag så kan du öka något och ta det i etapper i början. Vet inte om ni bara går idag då kan du även jogga brevid då sträcker hon ut mera och får ett starkt löpsteg.