Publicerat April 11, 200917 yr Hej på Er! Har tänkt att prova Barnes TTSX i 308W och TSX i 9,3 x 62, har hört att man kan ta en lättare kula om man använder kopparkulor, Varför? TTSX expanderar lättare, har tydligen varit problem med det i vissa situationer, finns inte TTSX till 9,3? är på gång? kanske inte behövs av någon andledning? Tacksam för alla synpunkter! GLAD PÅSK!
Publicerat April 11, 200917 yr Du kan välja en lättare helkopparkula därför att de är längre än motsvarande blykulor (lägre densitet = större längd för att uppnå samma vikt). En 286 grains TSX i 9,3x62 blir obscent lång och stjäl mycket krututrymme. TSX har ofta mycket stor restvikt vilket gör att de penetrerar djupare än motsvarande blykula. Om du tänkt prova TTSX 150 i 308 och TSX 250 i 9,3x62 så kan jag förse dig med kulor som jag inte längre har nytta av
Publicerat April 13, 200917 yr Författare Hej exabit! Kulorna till 9,3 är jag mest intresserad av, till 308 vill jag nog ha en tyngre. Hur många av varje har Du och vad är priset? Och nu till en teknisk fråga. Hur PM: ar man? mvh Bonzo
Publicerat April 13, 200917 yr TSX har ofta mycket stor restvikt vilket gör att de penetrerar djupare än motsvarande blykula. Dom är ju dessutom konstruerad för att i regel ge genomslag och kraftig urblödning